|
Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.
|
|
|
|
MAN presenteert volledig gamma aandrijflijnen voor trucks
In de aanloop naar de IAA Transportation 2024 geeft MAN Truck & Bus een voorproefje van het nieuws van het merk in september. In de Oostenrijkse Alpen presenteerde het merk een compleet gamma aan truck-aandrijflijnen met elektro-, waterstof- en ultramoderne dieselmotoren die bijdraagt aan het CO2-vrij maken van het goederentransport over de weg.
De MAN eTruck biedt met zijn modulaire accuconcept plus verschillende wielbases, cabines, PTO’s en industriële uitrustingen nu meer dan een miljoen configuratievarianten. Daarmee bewijst deze zich bij uitstek geschikt voor alle relevante branches, opbouwoplossingen en transporttaken. De voorbereiding op de komende MCS megawatt-laadstandaard met maximaal 1.000 kW maakt laden tijdens de rijpauze van de chauffeur mogelijk. Dit maakt een dagelijkse actieradius van maximaal 800 kilometer realistisch, wat ook voldoende is voor de gemiddelde langeafstandstoepassingen. Dit is één van de redenen waarom klanten zeer geïnteresseerd zijn in de nieuwe eTruck-serie van MAN. Inmiddels zijn er al 2.000 bestelaanvragen en bestellingen binnengekomen, waaronder een grote order uit Frankrijk die 100 trucks omvat.
Voor het complete verhaal verwijzen wij u naar de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld, nog geen abonnee? Klik hier
Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld
|
|
GS★Meppel zwaait Wim Steenbergen uit
De in het bedrijf zeer gewaardeerde directeur, aandeelhouder, collega en compagnon Wim Steenbergen nam recent - na een veertigjarig dienstverband - afscheid van GS★Meppel; per 1 juli 2024 eindigde het bijzondere, zakelijke avontuur voor hem. Daaraan werd op 5 juli door iedereen in het bedrijf op een positieve en feestelijke manier aandacht besteed.
Het was een gezellig samenzijn met de medewerkers van GS★Meppel op 5 juli, ter ere van het afscheid van Wim Steenbergen. Later op de dag waren ook relaties uitgenodigd voor het feestelijke 'uitzwaai-moment' van één van de hoofdpersonen voor GS★Meppel in de afgelopen decennia. De dag eindigde met een afscheidsfeest op de locatie Hoogeveen van GS★Meppel.
Op de foto: Anton Meurs (l.) en Wim Steenbergen.
Meer transportnieuws leest u de printuitgave van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl
|
 |
Louwman Trucks legt lat hoger met nieuwe servicewagens
De vestigingen van Louwman Trucks hebben ieder een 24-uurs servicewagen in gebruik genomen. De zeven Mercedes-Benz Sprinters zijn voorzien van een volledige inbouw met gereedschappen om stilstand langs de weg te verhelpen en reparaties op locatie efficiënt uit te voeren. Met deze investering wil Louwman Trucks de klanttevredenheid in de truckmarkt verstevigen.
De keuze voor een Mercedes-Benz Sprinter als 24-uurs servicewagen ligt, gezien de band met het moederbedrijf Daimler, voor de hand. Toch heeft Louwman Trucks vooraf goed geanalyseerd aan welke eisen de voertuigen moesten voldoen en daar de keuze op gebaseerd. Met name de betrouwbaarheid van het voertuig en de veiligheid voor de monteur zijn belangrijk voor de inzet als 24-uurs servicewagen. Daarnaast is niet iedere bestelwagen geschikt voor de complete inbouw die er nodig is voor deze specifieke inzet. Uiteindelijk bleek de Sprinter 317 CDI het beste te voldoen aan alle wensen.
Marco Boere, managing director Vans & Trucks Louwman: "We hebben een naam hoog te houden als het gaat om klanttevredenheid en 24-uurs service voor trucks. In een markt waar iedere minuut stilstand geld kost, willen wij een betrouwbare partner zijn. Deze servicewagens, die letterlijk dag en nacht paraat staan, zijn van alle gemakken voorzien, zodat onze technici nooit misgrijpen en klanten snel weer onderweg zijn."
Meer transportnieuws leest u de printuitgave van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.
|
|
Veap biedt spoilers voor de Renault Master
De nieuwe Renault Master is gepresenteerd, de eerste demovoertuigen zijn bij de dealers aangekomen. De leveringen van de Renault Master chassis-cabine gaan ook van start. Tegelijkertijd komt spoilerspecialist Veap met een nieuwe Renault Master spoiler. In het ontwerpproces hiervan is nauw samengewerkt met een aantal grote laadbakfabrikanten. De verschillende hoogtematen van de spoilers zijn afgestemd op de standaard opbouwmogelijkheden. Door de spoilers optimaal te laten aansluiten op de laadbak is een goede aerodynamica gegarandeerd.
De Renault Master heeft een robuust en modern karakter, wat is doorgetrokken in het design van de spoiler. Diverse onderdelen uit het design zijn overgenomen in de spoiler, waaronder de doordrukkingen in de motorkap. Daarbij geven de kleine doordrukkingen links en rechtsboven de voorruit de spoiler een eigen onderscheidend gezicht. Deze designspoiler komt de styling en het energie- of brandstofverbruik van het voertuig dan ook ten goede.
Het hele verhaal leest u in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld, of op de website en klik hier
Klik hier voor informatie over abonnementen
|
 |
Unieke Scania 770S V8 bergingswagen voor Gerritse Tiel
Een vergelijkbaar bergingsvoertuig als dat van M.C. Gerritse Bedrijfswagens uit Tiel zie je niet vaak. Misschien wel nooit. De Scania S-cabine met 770 pk, de as configuratie, de 200 tonmeter rotator kraan, zeven treklieren; het voertuig is in alles uniek. Drie jaar lang zijn de familie Gerritse, Scania en Falkom bezig geweest met dit bijzonder project en dat is duidelijk te zien aan het eindresultaat. Marc en Hans Gerritse vertellen over het voertuig, de liefde voor Scania en de rijke historie van het familiebedrijf.
De Scania 770S 10x4/6, die begin maart in gebruik werd genomen, wordt ingezet voor bergingswerkzaamheden op A- en N-wegen in opdracht van Rijkswaterstaat. Wanneer er tussen grofweg Heteren en Knooppunt Deil een vrachtwagen door pech of een ongeval is gestrand, wordt het bedrijf opgeroepen en moet er binnen een half uur iemand ter plaatsen zijn. Marc, die dit werk samen met zijn vader Marcel doet, vindt het geen probleem om regelmatig midden in de nacht of vroeg in de ochtend uit zijn bed gebeld te worden. “Het werk, de bijzondere voertuigen en Scania, het komt allemaal samen. Het is onze passie.”
Lees het hele verhaal in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld en neem ook een abonnement voor maar € 12,50* per maand. (* Minimaal een jaarabonnement (B2B), op één vast adres in Nederland; tarief exclusief 9% BTW).
Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400
|
|
|
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan . |
Copyright 2024 - Auto- en Transportwereld is een uitgave van Schrijfveer Media Groep B.V. te Deventer.
Hanzeweg 45A (2e etage), 7418 AV Deventer. Tel.: +31 (0)570-219 400. www.atw.nl - E-mail: post@atw.nl
|
|