|
Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.
|
|
|
|
Unieke XG+ editie markeert 75-jarig jubileum DAF Trucks
DAF’s eerste truck zag in 1949 het levenslicht. Het voertuig was feitelijk een chassis met een motor, grille, rem- en een stuurinrichting. In de beginjaren moesten klanten de cabine betrekken van gespecialiseerde carrosseriebouwers. Het verschil met nu is als dag en nacht. De nieuwe DAF's zijn niet alleen zuinig en veilig, maar hun cabines zijn ook nog eens ruim en comfortabel. De XG+ is zonder meer DAF’s vlaggenschip, met een volume van maar liefst 12,5 m3.
De XG+ vormt dan ook de basis van de speciale uitvoering ter viering van 75 jaar truckproductie. De truck is voorzien van de 480pk/355 kW sterke PACCAR MX-13 motor en kan optioneel worden uitgerust met de krachtige motorrem MX Engine Brake. Voor een optimale efficiency, is elk voertuig voorzien van een compleet Full Aero Kit met spoilers, fenders en side skirts. Dat garandeert samen met het DAF Digital Vision System en de Corner Eye – beide standaard – een lage luchtweerstand en hoge brandstofefficiency. Voor het comfort is deze speciale XG+ voorzien van luxe draaibare stoelen die verwarmbaar zijn en in leder zijn uitgevoerd. Het 8 speakers tellende high-end audiosysteem mét subwoofer zorgt voor een ongeëvenaarde geluidsbeleving. Natuurlijk behoort ook het 80 centimeter brede relax-bed tot de standaarduitrusting van deze unieke XG+.
Voor meer transportnieuws verwijzen wij u naar de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld, nog geen abonnee? Klik hier
Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld
|
|
Cornelissen opent geavanceerd laadplein voor e-trucks
Met de opening van het tweede laadplein voor elektrische trucks neemt Cornelissen Groep een belangrijke stap in de richting van duurzaam transport. Dit nieuwe laadplein, uitgerust met acht ABB DC-laders van 175 kW die dynamisch kunnen opschalen naar 350 kW op vier laders, markeert een belangrijke mijlpaal in de strategie van het bedrijf voor CO2-neutrale en emissievrije logistiek.
Het laadplein is ontworpen om de operationele efficiëntie te verhogen en de CO2-uitstoot te verminderen, door het aanbieden van een infrastructuur die de overstap van diesel naar elektrische trucks vergemakkelijkt. Gebruikers van het laadplein kunnen eenvoudig betalen met hun laadpas, wat geldt voor zowel Cornelissen Groep voertuigen als partners. Gelijktijdig werden ook nieuwe trucks in gebruik genomen die acte de présence gaven waaronder de eerste e-truck van Volvo uit een serie en een tweetal e-trucks van DAF die voor een veldtest worden ingezet.
Meer transportnieuws leest u de printuitgave van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl
|
 |
Imposante Scania 560R 10x4 voor
Modern Berging
Onlangs nam het in Utrecht gevestigde Modern Berging een Scania 560R B10x4*6 NB 17N in gebruik, uitgerust met een open laadbak en een Palfinger autolaadkraan. Deze vijfasser wordt ingezet voor het bergen van zware voertuigen in opdracht van onder andere Rijkswaterstaat, alsmede voor diverse kraan- en hijswerkzaamheden. Clint van Oort prijst de flexibiliteit en robuustheid van het Scania-chassis: “Een zeer fijne auto om op te bouwen.”
Om de beste configuratie samen te stellen, overlegde Modern Berging met Scania en de kraanopbouwer. De Scania R-serie bleek de beste keuze voor de complexe bergings- en hijsklussen die het familiebedrijf verzorgt en een wendbaar voertuig met veel vermogen vereisen.
"Scania plaatste de uitlaat van de zescilinder tussen de eerste en de tweede as, waardoor alles achter de tweede as naar voren gehaald kon worden en er een zo kort mogelijke wielbasis ontstond. In combinatie met de 560 pk Super motor en de dagcabine, die niet elk merk in deze klasse biedt, vormde dit voor ons het perfecte plaatje," aldus Van Oort.
Lees meer transportnieuws in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.
|
|
Simon Loos test als eerste de eActros 600
Als enige bedrijf buiten Duitsland wordt er bij Simon Loos een testexemplaar van de Mercedes-Benz eActros 600 ingezet. Het gaat om een voertuig van de fabriek in een speciale bestickering. Simon Loos voert hiermee voor Daimler Truck AG de allerlaatste praktijktests uit, voordat dit nieuwe model begin 2025 in serieproductie gaat. Dit testproject is het vervolg op een intensieve samenwerking op het gebied van elektrisch transport in de afgelopen jaren. De e-truck zal vooral gaan rijden tussen de verschillende regionale en landelijke distributiecentra van Albert Heijn.
De ingebruikname van het testvoertuig van de eActros 600-trekker is Simon Loos’ nieuwste hoofdstuk in een lange rij van indrukwekkende ontwikkelingen op het gebied van elektrische mobiliteit. Inmiddels rijden er al meer dan 60 elektrische trucks rond voor de logistiek dienstverlener, overwegend van het merk Mercedes-Benz. Het bedrijf heeft sinds 2014 al meer dan 5 miljoen elektrische kilometers afgelegd. Wim Roks is wagenparkbeheerder bij Simon Loos en vertelt: “Waar we de e-trucks tot nu toe inzetten voor de geluids- en emissieloze bevoorrading van supermarkten in binnensteden, gaat deze eActros 600 langere afstanden rijden tussen distributiecentra.”
Lees meer transportnieuws in de gedrukte Auto- en Transportwereld, Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Klik hier voor informatie over abonnementen
|
 |
Elektrische Volvo's rijden meer dan 80 miljoen km in 5 jaar
Volvo's elektrische trucks hebben meer dan 80 miljoen kilometer gereden - ofwel 2.000 keer de wereld rond - sinds de introductie van Volvo's eerste elektrische truckmodellen in 2019. De elektrische vrachtwagens hebben de CO2-uitstoot verminderd en tegelijkertijd de werkomgeving voor chauffeurs en de omgeving waar zij rijden aanzienlijk verbeterd.
Het aantal wereldwijde leveringen van Volvo's elektrische vrachtwagens steeg in 2023 met 256% tot 1.977 trucks en de interesse van klanten houdt aan in 2024. In Europa koos meer dan de helft van de elektrische truckklanten in het eerste kwartaal van dit jaar voor een Volvo - Volvo's aandeel in het elektrische-segment was 56%. In de Verenigde Staten vertegenwoordigde Volvo 44% van alle verkochte elektrische vrachtwagens.
Neem ook een abonnement voor maar € 12,50* per maand
(* Minimaal een jaarabonnement (B2B), op één vast adres in Nederland; tarief exclusief 9% BTW).
Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400
|
|
|
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan . |
Copyright 2024 - Auto- en Transportwereld is een uitgave van Schrijfveer Media Groep B.V. te Deventer.
Hanzeweg 45A (2e etage), 7418 AV Deventer. Tel.: +31 (0)570-219 400. www.atw.nl - E-mail: post@atw.nl
|
|