|
Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.
|
|
|
|
MAN introduceert TGE Next Level
Voor het modeljaar 2025 krijgt de MAN TGE een uitgebreide update qua gebruiksfuncties en interieur. De bestelwagen maakt daarmee de grootste technologische sprong in zijn historie. Zo krijgt de TGE een nieuw boordnetplatform. De besturingsunits van de nieuwe generatie voldoen niet alleen aan de strengere eisen op het gebied van cyberveiligheid, ze verhogen ook de actieve en passieve veiligheid voor bestuurders en andere weggebruikers met tal van assistentiesystemen.
De MAN TGE is zo beter beschermd tegen digitale manipulatie en ongeoorloofde wijzigingen in de voertuigsoftware en is hiermee tegelijkertijd uitgerust voor toekomstige digitale online diensten. Een ander voordeel is de mogelijkheid voor over-the-air updates. Hierdoor zijn werkplaatsbezoeken voor software-updates overbodig en wordt de softwarestabiliteit verbeterd. In de speciale MAN TGE Next Level introductie-uitvoering komen de TGE-innovaties maximaal tot hun recht.
Waar het exterieur vrijwel ongewijzigd is gebleven, heeft het interieur van de MAN TGE een grondige upgrade ondergaan. Het dashboard is opnieuw ontworpen en heeft een vrijstaand touch-display in het midden. Het ergonomische stuurwiel, vanaf waar de assistentiesystemen rechtstreeks kunnen worden bediend, is ook opnieuw ontworpen. Het instrumentenpaneel is voortaan standaard volledig gedigitaliseerd en biedt de bestuurder tal van mogelijkheden om schermen en informatie aan te passen.
Voor meer transportnieuws leest u de printuitgave van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld
|
|
Brandstofbesparing met Varta ProMotive AGM truckaccu
Het Duitse TÜV Nord – audit-, beoordelings- validatie- en certificatieorganisatie – heeft onlangs in een TÜV-rapport aangegeven dat de vrachtwagenaccu van Clarios, Varta ProMotive AGM, aanzienlijk kan bijdragen aan brandstofbesparing in vergelijking met de conventionele ProMotive SHD-accu.
In de testen van TÜV Nord werden de wekelijkse rustperioden gesimuleerd. In een pauze van 48 uur moet een conventionele accu gemiddeld drie uur en veertig minuten draaien. Bij de Varta ProMotive AGM daarentegen hoeft de motor maar één uur bij te springen. Dit levert een forse besparing op van brandstof, minder CO2-uitstoot en verlaagt hiermee de kosten. De afkorting AGM staat voor Absorbent Glass Mat (absorberende glasmat). In deze lood-zuuraccu’s is de elektrolyt gebonden in een glasvezelvlies en verlengt de levensduur aanzienlijk. AGM-accu's kunnen niet alleen dieper worden ontladen, maar ze kunnen ook sneller worden opgeladen.
Konstantin Gottfried, verantwoordelijk voor wagenpark en werkplaats bij het wereldwijd opererende bedrijf Schwarzer Logistics geeft aan: “Het TÜV-rapport bevestigt onze eigen ervaring, namelijk dat de juiste keuze van accutechnologie een grote invloed heeft op de stilstand-tijd. Het gebruik van ProMotive AGM is een verdere maatregel om de bedrijfskosten te verlagen en de duurzaamheidsdoelstellingen te halen.”
Dr. Christian Rosenkranz, Vice President Sustainability and Corporate Affairs EMEA bij Clarios: “Dit is opnieuw een bewijs van de belangrijke bijdrage die onze accu's leveren aan duurzame mobiliteit.”
Meer transportnieuws leest u de printuitgave van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl
|
|
Dubbeldam neemt Trans-Com over
Op 30 april jl. heeft de Dubbeldam Holding de firma Trans-Com overgenomen en deze toegevoegd aan haar nieuwe bedrijfstak, Dubbeldam Industries. Trans-Com, gevestigd in Harderwijk, is een Nederlands bedrijf dat zich specialiseert in het ontwerpen en produceren van producten voor de inzameling, overslag en transport van grondstoffen en afvalstromen. Trans-Com voegt met haar portfolio, expertise en klantenkring waarde toe aan de groep.
Deze overname vormt een volgende stap in de groeiambitie van de Dubbeldam Holding, waardoor zij haar aanbod van oplossingen kan verbreden en haar klanten binnen de groep een uitgebreider scala aan diensten kan bieden. Bovendien zal de samenwerking tussen Trans-Com en de bestaande bedrijven van Dubbeldam Holding, zoals Dubbeldam Carrosserie en de moderne maakfabriek van Metagro, de operationele efficiëntie en innovatie verder stimuleren.
Onder de Dubbeldam Holding vallen verschillende bedrijven, waaronder Dubbeldam, Metagro, MICCS, Ops Factor en Qafka Robotics. Elk van deze bedrijven opereert zelfstandig, met een eigen directie en/of managementteam. Deze samenvoeging van krachten versterkt de positie van Dubbeldam als een speler in diverse industriële sectoren en legt een stevig fundament voor de toekomst.
Op de foto: Trans-Com produceert o.a. mobiele shredders.
Lees meer transportnieuws in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.
|
|
Siemens en VDL bundelen krachten voor nieuwe AGV
Siemens Nederland en VDL Automated Vehicles lanceren dit najaar de tweede generatie van hun geautomatiseerd logistiek platform op basis van Automated Guided Vehicles (AGV’s) voor industriële bedrijven met gemengd verkeer op hun terrein. Om deze intensieve samenwerking kracht bij te zetten, ondertekenden Dirk De Bilde, CEO Siemens Nederland, Edwin Willems, Senior Vice President VDL Groep en Karel Smits, business unit manager bij VDL Automated Vehicles op de Hannover Messe een samenwerkingsovereenkomst.
Lees het hele verhaal in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier
Klik hier voor informatie over abonnementen
|
|
eActros 600 op meest uitgebreide testrit gestuurd
Mercedes-Benz Trucks plant deze zomer de meest uitgebreide testrit in de geschiedenis van het bedrijf – met zijn nieuwe elektrische vlaggenschip eActros 600. Het is de bedoeling dat er twee bijna-serie prototypes van de batterij- elektrische langeafstandstruck die door meer dan 20 Europese landen zal reizen, waarbij elk meer dan 13.000 kilometer aflegt met een totaal trekgewicht van 40 ton.
Met deze onderneming streeft men het doel na om uitgebreide ervaring op te doen op een breed scala aan routes in verschillende topografieën en klimaatzones, met het oog op het energieverbruik. De fabrikant is van plan deze bevindingen vervolgens met geïnteresseerde klanten te delen.
Ten tweede wil de Duitse truckbouwer de tour gebruiken om te bewijzen dat de eActros 600 puur batterij-elektrisch, transnationaal langeafstandsvervoer in Europa mogelijk maakt. Zo is het de bedoeling om de accu’s uitsluitend op te laden bij publieke laadpalen. Ook al is het opbouwen van een naadloze openbare laadinfrastructuur voor vrachtwagens nog steeds absoluut noodzakelijk voor de verdere groei van de markt voor e-trucks, de reis genaamd “eActros 600 European Testing Tour 2024” is bedoeld om een positief signaal af te geven aan alle betrokken partijen.
Lees verder in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld.
Neem ook een abonnement voor maar € 12,50* per maand
(* Minimaal een jaarabonnement (B2B), op één vast adres in Nederland; tarief exclusief 9% BTW).
Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400
|
|
|
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan . |
Copyright 2024 - Auto- en Transportwereld is een uitgave van Schrijfveer Media Groep B.V. te Deventer.
Hanzeweg 45A (2e etage), 7418 AV Deventer. Tel.: +31 (0)570-219 400. www.atw.nl - E-mail: post@atw.nl
|
|