Nieuwsbrief ATW (7 november 2023)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

Maxus toont elektrische eDeliver7

Maxus pakt door in Nederland en breidt de line-up van volledig elektrische bedrijfswagens opnieuw verder uit. Na de eDeliver3 – een compacte bestelwagen – en de grote eDeliver9 lanceert Maxus nu de eDeliver7, die vanaf januari 2024 leverbaar wordt. Deze middelgrote Cargo Van vult het gat tussen de eDeliver3 en eDeliver9 op. Daarmee levert Maxus nu al een compleet gamma van CO2-uitstootvrije bestelwagens dat geheel is voorbereid op de naderende emissievrije milieuzones die met ingang van 2025 op grote schaal in steden worden doorgevoerd. Op korte termijn breidt Maxus het elektrische bedrijfswagengamma bovendien nog verder uit. met een elektrische pick-up.
 
Met de eDeliver7 levert Maxus vanaf januari 2024 een nieuwe, volledig elektrisch aangedreven bestelbus in de klasse van de middelgrote bestelwagens tot 3,5 ton. Met een actieradius tot 365 kilometer (WLTP gecombineerd) introduceert Maxus daarmee een zeer bruikbaar alternatief in deze klasse, met ruimschoots voldoende rijbereik voor een efficiënte dag in en rondom de grote steden, en daarbuiten. En mocht dat onverhoopt niet genoeg blijken, dan laadt de eDeliver7 in 15 minuten tijd zo’n 100 kilometer aan extra bereik bij (DC 20-80%: 43 minuten). 
 
De Maxus eDeliver7 wordt aangedreven door een krachtige elektromotor met een vermogen van 150 kW (204 pk) en een maximumkoppel van 330 Nm. Daarmee mengt hij zich vlot en soepel door het verkeer in en rondom de stad, waarbij de eDeliver7 keuze biedt uit drie rijmodi: Eco, Normal en Power. Maxus koppelt die elektromotor naar wens en afhankelijk van de behoefte aan een 77 of 88 kWh groot accupakket. Die eerste brengt het qua actieradus tot 320 kilometer, de 88 kWh-versie komt zelfs tot 365 kilometer ver (WLTP gecombineerd). 
 
Lees binnenkort het artikel in de printuitgave van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Kerst- en Nieuwjaarseditie ATW-print

Momenteel zijn wij de Kerst- en Nieuwjaarseditie van de printeditie van Auto- en Transportwereld aan het voorbereiden. Deze uitgave verschijnt op 19 december aanstaande. 

U, als branchegenoot, kunt met het plaatsten van een Kerst- en Nieuwjaarsgroet veel collegae en relaties eens op een andere manier bereiken. En,...om de prijs hoeft u het niet te laten, die hebben we uiterst gunstig gehouden; nl.: € 80,- (exclusief BTW). Hiervoor kunt u uw logo, NAW en www-adres bij ruim 9.100 lezers onder de aandacht brengen.
Let op: Deadline 5 december 2023! Mocht u hierin geïnteresseerd zijn kunt u altijd even contact opnemen via de E-mail: post@atw.nl

Tevens kunt u hieronder de mediakaart van Auto- en Transportwereld downloaden. Hierop staan al onze gegevens voor aankomend jaar vermeld, zoals de verschijningstabel, specials en (online) tarieven. 

Mocht u naar aanleiding van deze informatie nog vragen hebben? Of wilt u graag een proefnummer ontvangen? U kunt het team van ATW bereiken via de E-mail: post@atw.nl

Download de mediakaart voor 2024 en klik hier

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

man tr

Shell opent eerste truckstation met alle vormen van energie

Shell heeft haar eerste hybride station voor het vrachtverkeer in Nederland geopend. Eindhoven Acht is de eerste Shell-trucklocatie in Nederland voor alle vormen van energie die onderweg nodig zijn. Zo zijn er bij Shell Eindhoven Acht traditionele en hernieuwbare diesel verkrijgbaar, en ook bio-LNG en vanaf vandaag ook snelladers voor e-trucks. 
Eindhoven Acht is voor chauffeurs tevens de plek voor een korte of langere rijpauze, een warme of koude snack, een drankje, en de mogelijkheid om even bij te praten met collega's, "de baas" of het thuisfront. Na het bijtanken, opladen én eventueel de Truckwash kunnen de wagen en de chauffeur weer fris de weg op.

Voor nog meer transportnieuws bezoek onze website: www.atw.nl: Klik hier!
 
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Goederenvervoer over de weg steeds vaker met schonere trucks

Van elke 100 ritten met goederen die vrachtvoertuigen in 2022 maakten, werden er 84 gereden met voertuigen met relatief zuinige Euro 6-motoren. Hoewel deze schonere vrachtwagens gemiddeld langere ritten rijden dan minder schone, is de gemiddelde ritafstand wel afgenomen. Het totaal vervoerd gewicht nam daarnaast toe. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers. Sinds de introductie van vrachtvoertuigen met motoren uit de Euro 6-milieuklasse in 2013 is het gebruik ervan sterk toegenomen. In 2013 werd 2 procent van de ritten met goederen door vrachtvoertuigen met Euro 6-motoren gereden (766 duizend ritten), in 2022 was dit 84 procent (bijna 49 miljoen ritten).
Op 1 januari 2023 had iets meer dan de helft van de vrachtvoertuigen op de weg een Euro-6 motor (56 procent); dit komt neer op bijna 113 duizend voertuigen. Ter vergelijking: negen jaar eerder had rond de 3 procent een dergelijke motor.

Neem ook een abonnement voor maar € 12,50* per maand
(* Minimaal een jaarabonnement (B2B), op één vast adres in Nederland; tarief exclusief 9% BTW. 

Klik hier voor informatie over abonnementen

Nieuwe elektrische bedrijfswagens van Peugeot gepresenteerd

Peugeot heeft onlangs de nieuwe e-Partner, e-Expert en e-Boxer aan de vakpers getoond. De nieuwe 100% elektrische LCV’s van Peugeot zijn efficiënter, zonder concessies te doen aan de prestaties. En, om niet te hoeven nadenken over randzaken, biedt Peugeot onderhouds- en servicecontracten voor maximaal 8 jaar/200.000 km.

Een uitgebreid verslag over de nieuwe e-Partner, e-Expert en e-Boxer treft u aan in de print editie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonee? 

Klik hier en verbaas uzelf over de lage abonnementskosten !

Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





   
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .