Nieuwsbrief ATW (29 augustus 2023)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

DAF toont XB voor stadsdistributie

DAF Trucks heeft onlangs de nieuwe DAF XB onthuld. Eigenlijk heeft de LF een flinke facelift heeft gekregen en nu aansluit op de X-serie trucks van de Eindhovense truckfabrikant. De Nieuwe Generatie DAF XB-trucks bestaat uit een volledige serie distributievoertuigen in de klasse van 7,5 tot 19 ton. De modelreeks omvat tevens een uitgebreide serie batterij-elektrische voertuigen.

De e-motor van de XB Electric levert afhankelijk van de specificatie een nominaal vermogen van 120 of 190 kW en een koppel van respectievelijk 950 en 1.850 Nm nominaal (en 2.600 dan wel 3.500 Nm piek). Voor de laagst mogelijke milieu-impact en de hoogste duurzaamheid gebruikt DAF kobalt- en magnesiumvrije lithium-ijzerfosfaat (LFP – Lithium Ferro Phosphate) batterijen met hoge energiedichtheid.
De bruto energieopslagcapaciteit varieert van 141 kWh voor het kleinste pakket batterijpakket tot 282 kWh voor het grootste. De XB Electric trucks hebben een actieradius tot 350 uiterst stille en ‘zero emission’ kilometers; ideaal voor distributietaken.

Lees het artikel in de printuitgave van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee? Nu doen! klik hier

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Nieuwe Vito, eVito, V-Klasse en EQV nog luxer, mooier en veiliger 

Er komt een nieuwe generatie aan van de Mercedes-Benz Vito, V-Klasse en EQV. Nog luxer, nog mooier en nog veiliger. Dat is wat Mercedes-Benz tijdens een korte presentatie van de nieuwe modellen liet weten. Het was een statische presentatie, dus een testrit maken zat er jammer genoeg niet in. Op zich niet erg, want de verbeteringen die in deze facelift zijn doorgevoerd, betreffen het ex- en interieur. De aandrijflijnen zijn vooralsnog identiek aan de vorige generatie. In 2026 wordt naar verwachting het geheel nieuwe elektrische platform VAN.EA gelanceerd.

Eerst moeten we het dus doen met deze facelift, waarbij Mercedes-Benz vooral inzet op meer luxe en veiligheid. Qua maatvoering blijven de bestellers gelijk aan de huidige generatie. Opvallend is dat er in de standaard uitvoeringen het nodige meer wordt geboden. De Vito, V-Klasse en EQV worden dus completer. Het zal niemand zijn ontgaan dat ‘kleinbusjes’, zoals ze vroeger ook wel werden genoemd, waar Mercedes-Benz nu spreekt van ‘midsize vans’ – what’s in a name’ – zijn geëvolueerd van simpele, brute werkhokken tot ergonomische werkplekken en zelfs tot luxe ‘lifestyle’ vervoermiddelen met ‘captainseats’. Mercedes-Benz doet er nu nog een schepje bovenop met uitrustingsniveaus voor de V-Klasse en EQV die direct zijn gekopieerd uit de Mercedes-Benz S-Klasse.

Lees het volledige verhaal van Jos Haas in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld (nr. 5). Nog geen abonnee? 

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

man tr

Krachtige Volvo FH16 750 8x4 voor Iwona Blecharczyk

Volvo Trucks Polska Ambassador Iwona Blecharczyk breidt, twee jaar na de start van haar bedrijf Imagination Transport, uit en keert terug naar wat Iwona altijd na aan het hart en passie heeft gelegen: oversized transport. De keuze viel op de krachtigste Volvo Trucks-trekker in het gamma: de Volvo FH16.
 
De overdracht van een voertuig is altijd een bijzonder moment bij Volvo Trucks Polska, zowel voor medewerkers als klanten. Het was deze keer niet anders – op 23 augustus 2023 vond in het Volvo Trucks Center in het Poolse Skawina de officiële overdracht plaats met de onthulling van de grote doos met daarin de FH16-trekker. Deze unieke setting maakte het mogelijk om het hele ‘evenement’, onthulling en levering van de truck, een uniek karakter te geven. De Volvo FH16, in de 8x4 Tridem Pusher-configuratie die de afmetingen van het Imagination Transport zal dragen, is de krachtigste krachtbron van Volvo Trucks. De 16-liter motor heeft 750 pk. Daarnaast is de truck uitgerust met een I-Shift-versnellingsbak verlengd met twee kruipversnellingen met verhoudingen van 1:31 en 1:16, waardoor je onder de hoogste belasting kunt starten. De gehele set is gecertificeerd voor het vervoer van ladingen met een maximaal totaalgewicht van 235.000 kg. De trekker is bovendien uitgerust met de Work Remote-functie, die het manoeuvreren en werken nog veiliger en efficiënter maakt.

In de nieuwe printuitgave van Auto- en Transporwereld leest u meer over de zware truck. Nog geen abonnee? Klik hier!
 
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Bezig met een mediacampagne?
Vraag naar de mogelijkheden in ATW

Op de website van Auto- en Transportwereld treft u de digitale mediakaart 2023 aan met informatie over verschijningsdata, advertentieformaten, -tarieven voor print en digitaal (website en ATW-nieuwsbrief) en technische specificaties.
 
Heeft u vragen en/of opmerkingen? Of wilt u aanvullende informatie?
Of een gericht mediaplan voor uw campagne? Betrek Auto- en Transportwereld in uw plan. En vraag naar de print en digitale mogelijkheden.
 
Neem dan contact op met Martijn Oord en/of Edwin van der Veer, tel.nr. +31 (0)570-219 400 of E-mail naar post@atw.nl

Direct de mediakaart zien? Klik dan hier. 

Elke 14 dagen Auto- en Transportwereld op uw deurmat ontvangen?
Neem een abonnement. Klik dan hier!

Klik hier voor informatie over abonnementen

Schmitz Cargobull S.KI kipperoplegger te zien op Matexpo-beurs

Schmitz Cargobull zal deelnemen aan de Matexpo-beurs in Kortrijk (België, 6-10 september 2023) met de S.KI kipper met ronde, stalen laadbak. Het voertuig valt op door zijn robuuste en betrouwbare voertuigconstructie, geproduceerd in de gespecialiseerde Schmitz Cargobull kipperfabriek in Gotha (Duitsland). Uitgerust met het chassisframe van de nieuwe generatie is het voertuig geconfigureerd met de bewezen ronde, stalen laadbak met hydraulische achterklep van Schmitz Cargobull. Naast de kipperoplegger speelden ook digitale uitrustingsopties een rol op de beurs, omdat deze een steeds grotere bijdrage leveren aan kostenefficiëntie en arbeidsveiligheid.
 
Schmitz Cargobull heeft ook een nieuwe generatie laadbakken in het assortiment. Daarmee overtuigt de Schmitz Cargobull S.KI kipper niet alleen door zijn verbeterde laadvermogen, maar maakt hij ook indruk met zijn verbeterde bedienbaarheid en zijn consistente en betrouwbare productkwaliteit. Het gewicht van de ronde, stalen laadbak - met een laadvolume van 24 m³ en ontworpen voor gebruik op bouwplaatsen - is geoptimaliseerd. Zo kon tot 180 kilogram gewicht worden bespaard. Het brede, vlakke vloerontwerp zorgt voor een laag zwaartepunt en daarmee voor een optimaal rijgedrag en een gelijkmatige slijtage. De nieuw ontworpen bovenflenzen met geoptimaliseerde dwarsdoorsnede voor meer verticale en horizontale stijfheid verbeteren de stabiliteit van de laadbak verder. De zijdelingse vervorming van de bovenflens door ladingdruk is verminderd, wat een beter loopgedrag en een grotere functionele betrouwbaarheid mogelijk maakt voor laadbakafdekkingen in schuifdakuitvoering.

Het hele verhaal treft u aan in de nieuwste printeditie van Auto- en Transportwereld; ook een abonnement?  klik hier!

Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





   
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .