Nieuwsbrief ATW (18 juli 2023)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

ATW-test: MAN TGX 18.520 4x2

Verleden jaar zag de nieuwe MAN TGX het levenslicht op de IAA Transportation in Hannover. Aan de buitenkant is er niet veel verschil te zien, het zit ‘m dan ook in de details, en dan vooral de aerodynamische details. Onderhuids is er daarentegen behoorlijk wat aangepast en dan met name aan de motor, de vernieuwde D26, en verder zijn er ook tal van assistentiesystemen leverbaar geworden. Voor de chauffeur is er ook nog het een en ander aangepast. Auto- en Transportwereld kon onlangs met de nieuweling een flinke ronde meerijden.

Om met de motor te beginnen, om aan de nieuwe standaarden te voldoen in het geval van deze D2676 motor, Euro 6e, is er het nodige aangepast om de wrijving in het motorblok te verminderen. De cilinderkop is verder geoptimaliseerd evenals de zuigers die een speciale geometrie hebben gekregen. Het moet de verbranding van de diesel ten goede komen voor een nog betere efficiëntie. 

Binnenkort leest u de complete test van Jos Haas in de printuitgave van ATW. Nog geen abonnee? klik hier

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Scania en Shell bieden openbare laadinfrastructuur via Scania-dealers

Scania Benelux en Shell Commercial Road Transport delen de ambitie om de zware transportsector te decarboniseren. Ze bundelen hun krachten om openbare snellaadstations met Shell Recharge-laders te bouwen op het Scania dealernetwerk in Nederland, met de potentie om uit te breiden naar de hele Benelux. Deze strategische stap toont de intentie van beide bedrijven om te investeren in oplaadinfrastructuur voor elektrische vrachtwagens en bussen als onderdeel van hun toewijding om de zware transportsector te decarboniseren.

Elektrificatie is een belangrijke ontwikkeling voor commercieel wegvervoer; en met emissievrije zones die naar verwachting tegen 2025 stedelijke logistiek zullen transformeren, zal de vraag naar elektrische voertuigen en oplaadinfrastructuur aanzienlijk toenemen.

Foto: Sandra Geilings, Shell Commercial Road Transport Cluster Manager Benelux en Frankrijk en Janko van der Baan, MD Scania Benelux.

Lees het verhaal op de website van Auto- en Transportwereld
en klik hier 

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

Iveco en Plus voltooien de eerste fase van de pilot voor autonome trucks

Iveco en Plus kondigden de succesvolle afronding aan van de eerste fase van hun pilot voor autonoom vrachtvervoer, die zich richtte op deep engineering-integratie en gesloten cursustests. Deze mijlpaal toont de technische haalbaarheid en mogelijkheden van de PlusDrive-aangedreven Iveco S-Way truck, en zijn gereedheid voor de volgende belangrijke fase van de pilot, namelijk het uitvoeren van tests op de openbare weg. Deze prestatie maakt de weg vrij voor Iveco en Plus om als eerste stap een semi-autonoom product te produceren en zich voor te bereiden op de uiteindelijke productie van volledig autonome voertuigen.
 
Meer hierover in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, nog geen abonnee? Klik hier!
 
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Mediacampagne? Adverteren?
ATW uw mediapartner!

Op de website van Auto- en Transportwereld treft u de digitale mediakaart 2023 aan met informatie over verschijningsdata, advertentieformaten, -tarieven voor print en digitaal (website en ATW-nieuwsbrief) en technische specificaties.
 
Heeft u vragen en/of opmerkingen? Of wilt u aanvullende informatie?
Of een gericht mediaplan voor uw campagne?
 
Neem dan contact op met Martijn Oord en/of Edwin van der Veer, tel.nr. +31 (0)570-219 400 of E-mail naar post@atw.nl

Direct de mediakaart zien? Klik dan hier. 

Elke 14 dagen Auto- en Transportwereld op uw deurmat ontvangen?
Neem een abonnement. Klik dan hier!

Klik hier voor informatie over abonnementen

Nieuwe TomTom GO Expert Plus voor vrachtwagenchauffeurs

TomTom lanceert de GO Expert Plus, een navigatiesysteem speciaal voor vrachtwagenchauffeurs. De nieuwe oplossing, die voortbouwt op zijn voorganger TomTom GO Expert, stippelt de beste route uit voor chauffeurs zodat ze niet per ongeluk door lage-emissiezones (LEZ) rijden.
Dat is belangrijk omdat de groei van het aantal LEZ in de Europese Unie voor grote uitdagingen zorgt in de transportsector. Veel vrachtwagens voldoen nog niet aan de vereiste emissienormen, wat leidt tot hoge boetes. Vrachtwagenchauffeurs moeten daarom opletten waar ze mogen rijden en hun route zorgvuldig uitstippelen. De TomTom GO Expert Plus sluit LEZ uit van de routes voor vrachtwagenchauffeurs, zodat lokale regelgevingen worden nageleefd.

Om chauffeurs niet af te leiden van de weg, maakt het navigatiesysteem gebruik van Enhanced Visual Cues, animaties op de digital cockpit. Dit waarschuwt bestuurders voor aankomende afslagen of bijvoorbeeld het wisselen van rijstrook. Zelfs wanneer een vrachtwagenchauffeur zonder geluid navigeert, zijn de instructies duidelijk te volgen via de digital cockpit en kunnen ze focus houden op de weg.

Meer transportnieuws in de printeditie van Auto- en Transportwereld; uw product of dienst onder de aandacht? klik hier!

Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





   
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .