Nieuwsbrief ATW (11 april 2023)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

DAF maakt truckrange compleet

DAF completeert zijn succesvolle Nieuwe Generatie XD, XF, XG en XG⁺ serie met een reeks dubbelaangedreven trekkers en bakwagens voor off- en on-roadtoepassingen. Hiertoe behoren de nieuwe XDC en XFC bouwvoertuigen die nu ook leverbaar zijn in 4x2 asconfiguraties. Voor de inzet die vraagt om de laagste schadegevoeligheid zonder off-roadcapaciteiten, introduceert DAF de nieuwe Extra Robust uitvoering van de XD en XF. Kortom, er is nu een Nieuwe Generatie DAF voor elke toepassing.

De Nieuwe Generatie bouwvoertuigen XDC en XFC onderscheiden zich door de dominante zwarte grille en een robuuste stalen bumper, stalen beschermingsplaat voor de radiateur en twee onderhoudsvrije LED-mistlampen die diep verzonken in de bumper zijn geplaatst voor maximale bescherming. Een flexibele onderste opstaptrede is als optie leverbaar. 
De Nieuwe Generatie XDC en XFC hebben een grote bodemvrijheid tot 40 centimeter en een oploophoek van 25 graden, waardoor ze ideaal zijn voor toepassingen waarbij regelmatig off-road moet worden gereden. De XDC en XFC zijn leverbaar als 8x4, 6x4 en – voor het eerst – 4x2.

Binnenkort leest u meer over de de Nieuwe Generatie bouwvoertuigen van DAF in de printuitgave van Auto- en Transportwereld.
Bezoek de website (www.atw.nl) of klik hier 


  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Veldhuizen krijgt nieuwe naam

Veldhuizen B.V. is groot geworden met aanhangwagens, opleggers en de BE-combinaties. Vanaf 2006 ging het roer echter om en boorde Veldhuizen, onder de naam Veldhuizen Wagenbouw, nieuwe markten aan met o.a. het ontwerpen van verschillende varianten voor de landbouwsector, die ook op de snelweg werden toegelaten. Sinds 2012 werd die afdeling afgesplitst onder de naam HOVERTRACK. De laatste jaren richtte HOVERTRACK zich steeds meer op zware vrachtwagens. Met de ombouw naar Wide-Spread gestuurde trucks, asbijplaatsingen, wielbasis veranderingen en andere technische aanpassingen kreeg het bedrijf zelfs de RDW-status van truckbouwer.
 
De laatste jaren dekt de naam Veldhuizen Wagenbouw niet de totale productrange meer, aangezien Veldhuizen tegenwoordig ook leidend is in de conversie van trucks. Vandaar dat het bedrijf nu officieel de nieuwe naam introduceert, inclusief een nieuw bedrijfslogo: Veldhuizen Trucks.
  
Lees het complete verhaal binnenkort in de printuitgave van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonee? klik hier
 

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

Kraker komt met veel innovaties

Bij Kraker is innovatie een belangrijke pijler. Het doel van de innovaties is om klanten een zo groot mogelijke toegevoegde waarde te bieden. Nu de K-Force, de geschroefde trailer, zijn plek definitief heeft veroverd, ligt bij Kraker de focus op nieuwe ontwikkelingen. Zoals de nieuwe klapbumper, de K-Force Agri of de hybride E-Force.

Klanten kunnen kiezen voor een Kraker klapbumper op de K-Force. Deze bumper biedt een praktische oplossing voor hoogteverschillen bij bijvoorbeeld het lossen in bunkers of bij gebruik in het land. In opgeklapte positie is er ongeveer vijftien cm extra bodemvrijheid. De opgeklapte bumper valt buiten het losgebied, waardoor bumper en verlichting beter zijn beschermd tijdens het lossen. Er blijft bovendien geen materiaal op achter. De pneumatisch gelifte bumper is manueel te bedienen met een knop aan de zijkant van de trailer of met een optionele afstandsbediening. Door de bumper op te klappen, eventueel in combinatie met de luchtvering in de hoogste stand, staat K-Force strak boven de losplaats, waarna de lading gelost wordt.

Bezoek de website van Auto- en Transportwereld of neem een abonnement, 26 edities per jaar, zodat u niets hoeft te missen. Wordt abonnee, Klik hier
 
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Mediacampagne? Adverteren?
ATW uw mediapartner!

Op de website van Auto- en Transportwereld treft u de nieuwe digitale mediakaart van 2023 met informatie over verschijningsdata, advertentieformaten, -tarieven voor print en digitaal (website en ATW-nieuwsbrief) en technische specificaties.
 
Heeft u vragen en/of opmerkingen? Of wilt u aanvullende informatie?
Of een gericht mediaplan voor uw campagne?
 
Neem dan contact op met Martijn Oord en/of Edwin van der Veer, tel.nr. +31 (0)570-219 400 of E-mail naar post@atw.nl

Direct de nieuwe mediakaart zien? Klik dan hier. 

Elke 14 dagen Auto- en Transportwereld op uw deurmat ontvangen?
Neem een abonnement. Klik dan hier!

Klik hier voor informatie over abonnementen

Wereldprimeur: eerste elektrische Renault Master voor paardentransport

Anemone Horse Trucks heeft de eerste elektrische Renault Master E-Tech voor paardentransport op de weg gezet. Het volledig elektrische voertuig is in samenwerking met Renault Bedrijfswagendealer Harbers Trucks samengesteld.

Anemone Horse Trucks uit Scherpenzeel levert paardenwagens aan klanten in binnen- en buitenland. “Het verduurzamen van het wagenpark wordt steeds meer een hot item”, vertelt directeur-eigenaar Stefan van Kooten. “Klanten vragen naar de ontwikkelingen op dit gebied en wij willen ‘vergroening’ waar mogelijk ook aanjagen. We werken al jaren samen met Harbers Trucks voor de levering van Renault Bedrijfswagens en Trucks. Vanuit die samenwerking ben ik in gesprek gegaan met Edwin van Ginkel van Harbers Trucks over de vraag of een elektrische bedrijfswagen een optie is voor het vervoer van paarden. Zo is deze Renault Master E-Tech tot stand gekomen.”

Lees het verhaal verder in de printeditie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee?  klik hier!

Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





   
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .