Nieuwsbrief ATW (16 november 2022)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

IRU verwelkomt voorzichtig het 
Euro 7-voorstel

Nu er ook CO2-normen voor zware voertuigen in aantocht zijn, willen wegvervoerders graag zien dat hun weg naar koolstofneutraliteit verschillende opties voor het koolstofvrij maken omvat. Naast zware voertuigen op waterstof en elektrische batterijen moet de verbrandingsmotor een optie blijven. International Road Transport Union (IRU) steunt daarom de inspanningen van de Europese Commissie om oplossingen te blijven voorstellen om de uitstoot van vervuilende stoffen voor voertuigen te verminderen die gebaseerd zijn op alle technologieën, inclusief de verbrandingsmotor. IRU is echter bezorgd dat de striktheid van de normen in het Euro 7-voorstel in sommige gevallen kan vereisen dat voertuigen volledig opnieuw worden ontworpen, met ernstige gevolgen voor de kosten die volledig niet in verhouding staan ​​tot de werkelijke voordelen.

Lees meer in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld en neem ook een abonnement, klik hier

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Torc Robotics gebruikt TNO’s StreetWise
voor veilig autonoom transport 

Veiligheid is cruciaal bij de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen. Daarom werkt Torc Robotics, een dochteronderneming van Daimler Trucks en toonaangevend in applicaties voor automatisch rijden, samen met TNO aan een geavanceerde manier om de veiligheid van autonome voertuigen te testen en te valideren. Met behulp van TNO’s StreetWise methodologie worden Automated Driving Functions (ADF's) uitgebreid getest op basis van een groot aantal realistische verkeerssituaties. Een innovatie waarmee de zelfrijdende toekomst een stap dichterbij is gekomen. 

Met StreetWise heeft TNO een methodologie ontwikkeld om complexe automatiserings- en rijhulpsystemen te testen en te valideren. Uit ‘real-world’ voertuigdata is een groot aantal verkeersscenario's en testcases gedestilleerd die geschikt zijn als scenario-simulatiedata. Torc Robotics gebruikt Streetwise om zelfrijdende vrachtauto’s voor te bereiden op alle mogelijke verkeerssituaties die zich tussen twee hubs kunnen voordoen. De rijdata van de trucks wordt geanalyseerd en in scenario’s gecategoriseerd met behulp van StreetWise. Zo kan Torc een grote hoeveelheid relevante scenario’s verzamelen om autonome technologie uitgebreid virtueel te kunnen testen volgens de laatste internationale veiligheidsrichtlijnen en -protocollen.

Lees het volledige verhaal op www.atw.nl en klik hier!
 

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

FUSO presenteerde Next Generation eCanter met kipper 

Daimler Truck-dochter FUSO liet op vakbeurs bauma 2022 zien dat de onderneming overtuigende bouwvoertuigen, zowel batterij-elektrisch als conventioneel aangedreven, in het portfolio heeft. Te zien waren de Next Generation eCanter en de nieuwe Canter. Beide voertui-gen bieden in het segment van de lichte trucks oplossingen voor uiteenlopende klantbehoeften. Met een grote verscheidenheid aan opbouwen zijn de voertuigen geschikt voor het transport van bulkgoederen of machines, zoals graafmachines die nodig zijn op de bouwplaats, maar ook bakken of containers. De op de FUSO-stand getoonde Next Generation eCanter betrof een 8,55-tons voertuig die voor het eerst was uitgerust met een kipper van UNSINN en een mechanische PTO. Het draagvermogen van het chassis bedraagt 5.135 kg, het nuttig laadvermogen 3.635 kg. Het voertuig met een enkele Comfort-cabine (drie zitplaatsen) heeft een wielbasis van 3.400 mm en is uitge-rust met het accupakket M, dat een actieradius tot 140 km mogelijk maakt. De FUSO Canter die buiten werd getoond, betrof een 7,49-tons truck met driezijdige Meiller kipper, Atlas kraan en enkele Comfort-cabine. Het voertuig heeft een wielbasis van 3.400 mm, een draag-vermogen van het chassis van 4,94 ton, een nuttig laadvermogen van 2.580 kg en een motorvermogen van 129 kW.

Lees het volledige verhaal in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnee? Klik hier 
 
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Nieuwe mediakaart van Auto- en
Transportwereld nu online beschikbaar

Op de website van Auto- en Transportwereld treft u de nieuwe digitale mediakaart van 2022/2023 met informatie over verschijningsdata, advertentieformaten, -tarieven voor print en digitaal (website en ATW-nieuwsbrief) en technische specificaties.
 
Heeft u vragen en/of opmerkingen? Of wilt u aanvullende informatie?
Of een gericht mediaplan voor uw campagne?
 
Neem dan contact op met Martijn Oord en/of Edwin van der Veer, tel.nr. +31 (0)570-219 400 of E-mail naar post@atw.nl

Direct de nieuwe mediakaart zien? Klik dan hier.

Elke 14 dagen Auto- en Transportwereld op uw deurmat ontvangen?
Neem een abonnement. Klik dan hier!

Klik hier voor informatie over abonnementen

RDW en Emovis implementeren eerste
tolsysteem met vrije doorstroming 

De RDW heeft Emovis, een van de grootste aanbieders van duurzame op tolheffing gebaseerde mobiliteitsoplossingen ter wereld en onderdeel van Abertis Mobility Services (Abertis Group), een contract gegund voor het ontwerpen, installeren en onderhouden van het eerste free-flow tolsysteem in Nederland op twee nieuwe hoofdwegen. De eerste is de nieuwe snelweg A24 (Blankenburgverbinding) bij Rotterdam die momenteel wordt aangelegd. Deze verbindt de A15 en de A20 en bestaat uit twee tunnels, de Hollandtunnel en de Maasdeltatunnel. Wanneer de nieuwe snelweg in 2024 opengaat, wordt free flow tolling ingevoerd. Naar verwachting zal deze snelweg dagelijks door 60.000 voertuigen worden gebruikt. 

Het tweede infrastructuurproject, momenteel nog een optie, is een nieuw stuk snelweg bij Arnhem/Nijmegen, de ViA15. Het project breidt de A15 uit tot de A12 en omvat een nieuwe brug over het Pannerdensch kanaal. Het tolsysteem van Emovis zal worden uitgebreid tot deze nieuwe brug wanneer deze wordt geopend. Naar verwachting zullen er dagelijks 33.000 voertuigen gebruik van maken. 

Lees het volledige verhaal op de website van Auto- en Transportwereld, en klik hier!

Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





   
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .