Nieuwsbrief ATW (18 oktober 2022)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

Groene Scania voor Van Werven

Van Werven uit Oldebroek heeft een nieuwe Scania P360 Plug in Hybrid in gebruik genomen. Deze duurzame Scania kan niet alleen emissieloos en fluisterstil rijden, ook de Epsilon autolaadkraan en de kipper werken volledig elektrisch. De Scania Hybrid is een prachtige oplossing waarmee de actieradius en de inzetmogelijkheden van een Euro6 diesel gecombineerd worden met emissieloos transport waar dat gewenst is. De Scania kan rond de 60 kilometer volledig elektrisch rijden, meer dan genoeg voor de meeste inzet. Daarna begint het bij een kraan- kipper echter pas, want juist in de binnenstad wordt de autolaadkraan veelvuldig gebruikt.

De door HSE in Vaassen opgebouwde Scania is voorzien van een Epsilon Q170295 PR autolaadkraan en een 2-zijdige Palfinger kipperopbouw. Beide worden dankzij een door HSE in eigen huis ontwikkelde ePTO aangedreven, waardoor ook kranen en kippen elektrisch plaatsvinden. Daarvoor zijn aan weerszijden van het chassis tussen de achterassen 20 kWh accu’s aangebracht, waardoor er in totaal 40 kWh aan accu’s aanwezig is. Dat werd mogelijk doordat het chassis door Veldhuizen Trucks voorzien is van een wide-spread achteras constructie. Dat zorgt in dit geval niet alleen voor extra laadvermogen, maar dus ook voor ruimte voor die accupaketten.

Lees meer in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld en neem ook een abonnement, klik hier

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Nieuw boekwerk verwacht:
DAF YA 4440 / YA 4442 viertonner

Er zijn maar weinig militairen, zowel beroeps als dienstplichtig, die nooit met de inmiddels iconische viertonner in aanraking zijn gekomen. Nu de dagen van dit voertuigtype na bijna een halve eeuw geteld zijn, koesteren velen nog altijd warme gevoelens voor de oude vertrouwde ‘tonner’. In dit boek komt de complete historie van de DAF YA 4440 en YA 4442 aan bod: van het halverwege de jaren zestig genomen besluit tot vervanging van de dan ruim tien jaar oude voertuigen van de ‘Dikke DAF-familie’, tot het gebruik bij de krijgsmacht en de onvermijdelijke afstoting. 

Tevens wordt uitvoerig stilgestaan bij de beproeving en verdere  ontwikkeling van de prototypes die weliswaar niet zonder slag of stoot verliep, maar uiteindelijk tot een bijzonder veelzijdig voertuig leidde dat bij alle krijgsmachtdelen dienst heeft gedaan. Zelfs de kenners van dit voertuigtype zullen na het lezen van dit boek zien dat er veel, vaak onbekende feiten en wetenswaardigheden aan het licht zijn gekomen. Dit alles wordt geïllustreerd aan de hand van met zorg samengestelde tabellen, diverse voertuigspecificaties en ruim driehonderd, veelal ongepubliceerde foto’s en afbeeldingen. 
Het boek heeft een afmeting van 22x28 cm, telt 208 pagina's en is geschreven door Raymond van der Wee. De prijs is: € 45,- inclusief verzendkosten in NL. Bestel een exemplaar via Auto– en Transportwereld en post@atw.nl

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

Truckland en Estepe introduceren
smalle DAF LF 2.2 voor binnenstad

Met een truck door smalle wegen of drukke straten vol geparkeerde auto’s manoeuvreren is een forse uitdaging. In samenwerking met leverancier DAF Trucks en truckmodificatiespecialist Estepe brengt Truckland een speciale versie van de DAF LF op de markt: een zogeheten DAF LF smalspoor van 2,20 meter breed en een GVW tot 29,5 ton, ofwel de DAF LF 2.2. Dit voertuig is aanzienlijk smaller dan de standaard LF, wat het voertuig bij uitstek geschikt maakt voor gebruik in de binnensteden.

“De smalspoor is nog steeds op en top DAF LF, maar het voertuig is ruim tien procent versmald en meet nu 2,20 meter in de breedte in plaats van 2,50 meter. De spatschermen zijn smaller en de opstap is dichter onder de cabine gemonteerd. Ook zijn alle assen 2,20 meter breed en zijn de chassiscomponenten binnen 2,20 meter breedte gepositioneerd. Een smallere truck maakt een groot verschil. Het maakt het leven van chauffeurs die vooral in stedelijke gebieden rijden, een stuk makkelijker, denk aan bestuurders van huisvuil voertuigen”, vertelt Ralph Spanjaard, accountmanager Speciale Projecten bij Truckland.
 
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Nieuwe mediakaart van Auto- en
Transportwereld nu online beschikbaar

Op de website van Auto- en Transportwereld treft u de nieuwe digitale mediakaart van 2022/2023 met informatie over verschijningsdata, advertentieformaten, -tarieven voor print en digitaal (website en ATW-nieuwsbrief) en technische specificaties.
 
Heeft u vragen en/of opmerkingen? Of wilt u aanvullende informatie?
Of een gericht mediaplan voor uw campagne?
 
Neem dan contact op met Martijn Oord en/of Edwin van der Veer, tel.nr. +31 (0)570-219 400 of E-mail naar post@atw.nl

Direct de nieuwe mediakaart zien? Klik dan hier.

Elke 14 dagen Auto- en Transportwereld op uw deurmat ontvangen?
Neem een abonnement. Klik dan hier!

Klik hier voor informatie over abonnementen

Vakbeurs ICT & Logistiek | Logistica
volop trends en ontwikkelingen 

Over drie weken is het zover, dan openen de deuren van ICT & Logistiek en Logistica Next 2022 in de Koninklijke Jaarbeurs. Naast de aanwezigheid van de exposanten komt de top van logistiek Nederland aan het woord tijdens ICT & Logistiek en Logistica Next. Zij delen tijdens kennissessies inzichten en onderzoeksresultaten, leiden tours over de beursvloer en tonen innovatieve oplossingen. ICT & Logistiek is gericht op logistiek- en IT-professionals die werkzaam zijn in de supply chain en op zoek zijn naar oplossingen, toepassingen en diensten om slimmer en efficiënter te werken.

De beurs wordt gehouden op 8, 9 en 10 november 2022 in de Jaarbeurs Utrecht, voor meer informatie klikt u hier

Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





   
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .