Nieuwsbrief ATW (18 maart 2022)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

Bijzondere MAN WVTetra van Buko
is compact en wendbaar

Buko Transport uit Beverwijk heeft een primeur met de eerste MAN WVTetra, een vijfasser met een koppellengte van acht meter. Dankzij de compacte afmetingen past deze MAN-truck binnen de wettelijk toegestane lengte voor een gangbare dieplader-aanhangwagen. Daarnaast is het een volwaardige 10x4 asfaltkipper met een laadvermogen van 31 ton.
Voor BUKO Transport is het concept van Wierda Voertuig Techniek een uitkomst, aldus directeur Wouter Langendijk: "Wij waren op zoek naar een alternatief voertuig voor ons asfaltwerk voor KWS Infra en we zochten contact met Wierda Voertuig Techniek om een nieuw concept te ontwikkelen, een vijfasser met een koppellengte van acht meter zonder in te boeten op de wendbaarheid en het laadvermogen. Het resultaat van die samenwerking met WVT is deze eerste WVTetra."

Lees verder in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, die verschijnt op vrijdag 25 maart 2022. Bestel de printeditie hier!


  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Volta Trucks sluit veeleisende
wintertestprogramma af

Volta Trucks, fabrikant van volledig elektrische bedrijfsvoertuigen en serviceprovider heeft zijn veeleisende wintertestprogramma afgerond. Het vond plaats in de buurt van de poolcirkel in het noorden van Zweden. Het testprogramma voor koude weersomstandigheden maakte deel uit van een streng regime van voertuigtests om ervoor te zorgen dat de Volta Zero, die volledig elektrisch is, de hoogste niveaus van kwaliteit, betrouwbaarheid en duurzaamheid zal leveren wanneer later dit jaar de serieproductie van voertuigen met klantspecificatie van start gaat. 
 
De ingenieurs van Volta Trucks evalueerden een groot aantal technische aspecten van het voertuig in enkele van 's werelds zwaarste omstandigheden. Dit omvatte de voorconditionering en de thermische stabiliteit van de batterij, het thermische comfort van het interieur, het ontdooien en ontwasemen van de cabine, evenals de tractie met verschillende niveaus van grip en het aantal afgelegde kilometers met verschillende ladinggewichten. Dit alles bij temperaturen tot -30 graden Celsius. 
 
Lees het gehele verhaal in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnement? Klik dan hier!

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

Renault Trucks breidt gamma
elektrische trucks uit

Renault Trucks onthulde recent ambities op het gebied van elektrische mobiliteit, met 'een aanbod gericht op een 360 graden ondersteuning van klanten, omgedoopt tot E-Tech'. Ook breidt de fabrikant het elektrische gamma uit en kondigt men voor 2023 de start van de verkoop aan van twee modellen tot 44 ton, de Renault Trucks T E-Tech voor regionaal vervoer en de Renault Trucks C E-Tech voor de bouwsector.
 
Renault Trucks blijft zich inzetten om de energietransitie van zijn klanten te ondersteunen en heeft de ambitie om elektrische trucks voor alle toepassingen aan te bieden. Sinds 2020 brengt de fabrikant een gamma volledig elektrische vrachtwagens van 3,1 tot 27 ton op de markt. Het aanbod van elektrische vrachtwagens groeit gestaag en de verkoopvolumes weerspiegelen deze snelle vooruitgang. In 2021 werden 249 elektrische vrachtwagens geleverd en zijn er 613 besteld. Renault Trucks verhoogt zijn ambities en voert zijn strategie op omdat tegen 2030 in totaal 50 procent van de verkoop elektrisch moet zijn en tegen 2040 moet 100 procent van de verkochte voertuigen CO₂-neutraal zijn. Om deze ambities te ondersteunen, gaat Renault Trucks een nieuw tijdperk in met de lancering van een aanbod dat tot doel heeft om transporteurs volledig te begeleiden in hun overgang naar CO₂-neutraliteit. Dit gaat plaatsvinden onder de naam E-Tech en is gericht op een 360 graden begeleiding van de klanten.

Lees het artikel in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnement? Klik dan hier!

  Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Actie Auto- en Transportwereld 

AANBIEDING 1: Bij een tweejaarlijks abonnement op de printeditie van Auto- en Transportwereld ontvangt u het boek DAF Chassis voor speciale bedrijfswagens - maatconfectie in bedrijfsautofabricage - CADEAU
   
AANBIEDING 2: Bij het plaatsen van een logobanner op de website van Auto- en Transportwereld - www.atw.nl voor minimaal 6 maanden
wordt deze kosteloos doorgeplaatst op deze 2-wekelijkse nieuwsbrief
En dat voor € 75 (excl. BTW) per maand!

Informeer naar de mogelijkheden en voorwaarden: post@atw.nl

Elke 14 dagen zichtbaar zijn voor de transportbranche?
Neem dan contact met ons op: Klik dan hier!


Klik hier voor informatie over abonnementen

Rijkswaterstaat wil extra aandacht
voor te hoge vrachtwagens

Rijkswaterstaat vraagt, samen met partners als de politie, TLN en Evofenedex, extra aandacht voor te hoge vrachtauto’s bij tunnels in het hoofdwegennet. De Europese richtlijn is dat vrachtauto’s niet hoger mogen zijn dan vier meter. Te hoge vrachtauto’s geven hoogtemeldingen en kunnen leiden tot onveilige situaties, schade aan tunnels, vertraging voor weggebruikers en boetes voor de vervoerder. Met dit traject willen de partners de hoeveelheid hoogtemeldingen terugbrengen. Rijkswaterstaat wordt regelmatig bevraagd over het aantal hoogtemeldingen en de mogelijkheden om het probleem van te veel hoogtemeldingen aan te pakken. Ze geven aan dat de hoogtedetectie bij tunnels (te) vaak geactiveerd wordt door te hoge vrachtauto’s, waardoor meerdere keren per dag de tunnelbuis sluit en filevorming wordt veroorzaakt. Dit heeft nadelige gevolgen voor de veiligheid, bereikbaarheid en doorstroming en leidt tot economische schade. Tunnels met hoogtedetectie liggen in Noord- en Zuid-Holland en in Limburg. Bij alle tunnels komen hoogtemeldingen voor. De meeste meldingen worden geregistreerd bij de Drechttunnel (A16), de Noordtunnel (A15) en de Velsertunnel (A22). 

Lees het artikel in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnement? Klik dan hier!

  Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .