Nieuwsbrief ATW (22 december 2021)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

A. Jansen B.V. test Smesh-E-Axle
aandrijfas voor elektrische vrachtwagens


Voor duurzaam transport in de toekomst is het belangrijk dat het gebruik van fossiele brandstoffen wordt verminderd. A. Jansen en Smesh-E-Axle slaan de handen ineen om nieuwe aandrijfassen voor elektrische vrachtwagens in de praktijk te testen.

Smesh-E-Axle ontwikkelt een aandrijflijn voor elektrische vrachtwagens, die efficiënt, compact en krachtig is. Deze ontwikkeling moet zware elektrische vrachtwagens technisch en economisch haalbaar maken. Een systeem waar A. Jansen in gelooft. Eerder ontving het bedrijf de Mobility Lab publieksprijs voor dit concept. A. Jansen biedt al ruim 50 jaar duurzame oplossingen voor infra, recycling en beton. Alle disciplines onder één dak en circulair met elkaar verbonden. Restmaterialen uit recycling en infrawerkzaamheden verwerkt men tot gecertificeerde secundaire grondstoffen voor toepassing in betonproducten. Door eigen transport in te zetten, worden schakels in de keten met elkaar verbonden.
 
Lees verder in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, die verschijnt op vrijdag 24 december 2021. Bestel de printeditie hier!


  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Bijzondere Scania 64-tons elektrische
vrachtwagen op pad met Wibax

Een elektrische Scania vrachtwagen van 64 ton is geleverd aan chemicaliënleverancier Wibax. De truck gaat rijden op de wegen in Noord-Zweden. De drieassige elektrische trekker draagt ertoe bij dat Wibax zijn klimaatdoelstellingen haalt en is een voorbeeld van Scania's innovatie in nauwe samenwerking met een klant. 

Geëlektrificeerd zwaar transport gebeurt al. Dat laten Scania en Wibax zien met dit nieuwe voertuig dat uitsluitend op elektriciteit rijdt. De elektrische truck heeft een totaalgewicht van 64 ton, inclusief lading en trailer, en zal rijden op de wegen tussen de steden Piteå en Skellefteå in het noorden van Zweden, een afstand van 80 kilometer enkele reis.

Lees het artikel in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnement? Klik dan hier!

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

Fassi primeur: als hoogwerker met
roterend werkplatform

Fassi-importeur De Jong IJmuiden heeft de eerste Fassi F545RA.2.26-L323 XE Dynamic uitgevoerd als hoogwerker, geheel volgens de regelgeving van de NEN-EN280. De opdracht voerde De Jong uit voor Gerjac Transport te Velsen-Noord die de Fassi-kraan op een Volvo FM 6x2 trekker wilde uitvoeren. Gerjac Transport heeft hiermee een multifunctioneel voertuig met een relatief zware autolaadkraan die is uitgevoerd met een fly-jib en een hydraulische hijslier. Het voertuig kan als trekker en als bakwagen ingezet worden.
 
De Fassi F545RA.2.26 heeft een maximale hijscapaciteit van 15,5 ton en op een bereik van 16,3 meter nog een capaciteit van 2,5 ton. Met de jib L323 kan dit hydraulische bereik uitgebreid worden tot 24 meter. De hydraulisch jib heeft een maximale hijscapaciteit van drie ton. Daarnaast is de kraan voorzien van een tweetons hijslier. Door deze opties zijn alle mogelijke hijswerkzaamheden uit te voeren met deze kraan.


Lees het artikel in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnement? Klik dan hier!

  Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Nieuwe mediakaart van Auto- en
Transportwereld nu online beschikbaar

Op de website van Auto- en Transportwereld treft u de nieuwe digitale mediakaart van 2021/2022 met informatie over verschijningsdata, advertentieformaten, -tarieven voor print en digitaal (website en ATW-nieuwsbrief) en technische specificaties.
 
Heeft u vragen en/of opmerkingen? Of wilt u aanvullende informatie?
Of een gericht mediaplan voor uw campagne?
 
Neem dan contact op met Martijn Oord en/of Edwin van der Veer, tel.nr. +31 (0)570-219 400 of E-mail naar post@atw.nl

Direct de nieuwe mediakaart zien? Klik dan hier.

Elke 14 dagen Auto- en Transportwereld op uw deurmat ontvangen?
Neem een abonnement. Klik dan hier!


Klik hier voor informatie over abonnementen

Wat betekent de harde lockdown
voor de transportsector?

Afgelopen zaterdagavond hebben demissionair premier Rutte en demissionair minister De Jonge een harde lockdown in Nederland afgekondigd, die in elk geval geldt tot en met vrijdag 14 januari 2022. Ondernemersorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) heeft de gevolgen van de lockdown op een rijtje gezet.
 
Voorzieningen onderweg
Tankstations en shops mogen open blijven na 17.00 uur. De horeca in tankstations langs het hoofdwegennet is alleen open voor beroepschauffeurs. Voor de horeca in tankstations aan het onderliggend wegennet geldt dat zij dicht moeten. Wel mag hier eten worden afgehaald. Wegrestaurants behorend bij het hoofdwegennet mogen tijdens reguliere openingstijden alleen open zijn voor beroepschauffeurs. Dit dient aangetoond te worden. Het afhalen van maaltijden blijft wel mogelijk bij alle wegrestaurants.
 
Opleiding en examens
Rijexamens, rijlessen en theorie examens zijn toegestaan tussen 05.00 uur en 17.00 uur. Ook als dit voor beroep of bedrijf is zoals voor het vrachtautorijbewijs. Theorielessen voor beroep zoals het theoretische deel van de nascholing voor instructeurs en chauffeurs (code 95) mogen doorgaan. De maximale groepsgrootte is twee personen in een lesauto.
 
Autodealers en garages
Autodealers vallen onder niet-essentiële winkels en moeten dus sluiten tot en met 14 januari 2022. Aflevering van nieuwe vrachtauto’s blijft wel mogelijk. Voor garages: showroom dicht; alleen de werkplaats open.
 
Internationaal
De green lanes blijven gehandhaafd, ook met het Verenigd Koninkrijk.
 
Steunmaatregelen
Tijdens de persconferentie van 14 december 2021 kondigde het kabinet aan dat de geldende steunmaatregelen ook voor het eerste kwartaal van 2022 zullen gelden. Dit blijft ongewijzigd.
 
Blijf te allen tijde de actuele (aanvullende) coronamaatregelen volgen op de website van TLN en/of de rijksoverheid. 

  Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .