Nieuwsbrief ATW (22 oktober 2021)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

MAN en HHLA presenteren succesvolle
resultaten 'Hamburg TruckPilot project'


MAN Truck & Bus en Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) hebben de resultaten van het gezamenlijke Hamburg TruckPilot project gepresenteerd. Met dit project hebben de partners stappen gezet in geautomatiseerd zeecontainervervoer.

Dr. Frederik Zohm, bestuurslid van MAN voor Research & Development: "Pilotprojecten als de Hamburg TruckPilot onderstrepen dat het gebruik van zelfrijdende trucks technologisch realiseerbaar is en op efficiënte wijze kan worden geïntegreerd in logistieke processen."

MAN Truck & Bus en HHLA presenteerden de resultaten tijdens het ITS World Congress 2021. "Autonoom rijden wordt een echte 'game changer' in transport. In nauwe samenwerking met klanten en partners testen we praktische automatiseringsoplossingen met als doel om zelfrijdende trucks vanaf 2030 in serieproductie te hebben", vervolgt Dr. Frederik Zohm.
Tijdens de persconferentie benadrukte HHLA CEO Angela Titzrath: "De samenwerking met MAN is een belangrijke en noodzakelijke stap in het vormgeven van de toekomst voor vrachtvervoer. Autonoom rijden komt eraan. Bij HHLA bereiden we ons daarop voor, want Logistiek 4.0 biedt kansen op wereldwijde schaal. Om die te kunnen benutten, moeten we openstaan voor verandering."
 
Lees verder in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, die verschijnt op vrijdag 29 oktober 2021. Bestel de printeditie hier!

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Effer honderdtonner op Scania vierasser

Triton Transport Techniek uit Diessen heeft een Scania R450 in gebruik genomen met de eerste Effer 1000 autolaadkraan. Het Scania-chassis is door Veldhuizen Wagenbouw aangepast voor deze toepassing. De Effer 1000 autolaadkraan is de eerste die in Nederland is afgeleverd. Het is een machine die enorme kracht combineert met een relatief compacte en slanke bouw.  De kraan heeft een horizontaal bereik van 22 meter waarbij een capaciteit van 2.700 kilo resteert. Met de zes keer uitschuifbare jib is het bereik maximaal 34 meter. Op die afstand is het hefvermogen nog 600 kilo. Hiermee is het een ideale kraan voor bijvoorbeeld het plaatsen van dakkapellen, glas of luchtbehandelingsystemen. De kraan is uitgevoerd met een 2.750 kg lier en voorzien van 'wind en drive'. 
 
Lees het artikel in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld. Nog geen abonnement? Klik dan hier!

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

DT Spare Parts breidt assortiment
oliepompen verder uit

Als één van de grootste leveranciers van truck- en traileronderdelen ontwikkelt en levert het Duitse Diesel Technic al meer dan twintig jaar oliepompen van het merk DT Spare Parts.

DT Spare Parts heeft onlangs het assortiment oliepompen verder uitgebreid en biedt nu meer dan 100 verschillende oliepompen voor trucks, bussen en bestelwagens. De oliepomp met artikelnummer 1.10683 is toepasbaar voor grote DC 16 motoren. Deze motoren treft men niet alleen aan in trucks maar worden ook veelvuldig gebruikt voor zware industriële toepassingen. Hierdoor vinden steeds meer specialistische motorenrevisiebedrijven hun weg naar DT Spare Parts. 


Klik hier voor een bezoek aan de website van DT Spare Parts

  Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Koning Willem-Alexander opent
eerste bio-LNG installatie van Nederland

Met een druk op de knop heeft koning Willem-Alexander de eerste bio-LNG-installatie van Nederland officieel in gebruik genomen. Initiatiefnemers Nordsol, Renewi en Shell willen met de installatie zo’n 3,4 kiloton bio-LNG per jaar produceren. 

"Bio-LNG wordt gemaakt van organisch afval, niet van fossiele bronnen. Daardoor biedt bio-LNG de mogelijkheid om op korte termijn de CO2-uitstoot te verminderen. Vergeleken met diesel heeft de brandstook een lagere uitstoot van stikstof en zorgt de schonere verbranding ervoor dat er nauwelijks fijnstof wordt uitgestoten. Daarbij kan bio-LNG ook worden gebruikt in bestaande LNG-motoren en kan voor opslag en distributie gebruik worden gemaakt van de groeiende LNG-infrastructuur in Nederland en in de rest van Europa", aldus een verklaring.
  
Lees het artikel in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld.
Nog geen abonnement? Klik dan hier!


Klik hier voor informatie over abonnementen

D-TEC ontwikkelde tanktrailer
voor ADR en niet ADR-vervoer

Trailerbouwer D-TEC bouwde op verzoek van Sijpkes Transport en Verhuur een ADR vacuüm tanktrailer, die zowel gevaarlijke stoffen (ADR) als niet ADR-producten kan vervoeren. Deze multifunctionele inzetbaarheid is onder andere mogelijk doordat de tanktrailer zowel met een vacuüm- als een verdringerpomp is uitgerust. ‘Hiermee spelen we in op de wens van Sijpkes, want zij willen met deze tanktrailer een breed scala aan afvalstoffen en ADR-producten vervoeren’, licht D-TEC directeur Gerrit van Vlastuin toe.
 
Lees meer in de printuitgave van Auto- en Transportwereld (nr. 10), die op vrijdag 29 oktober 2021 verschijnt. 

Klik hier en bestel de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld 

  Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400





Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan .