Nieuwsbrief ATW (28 augustus 2020)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

Koeltrans zet veiligheid op één met Actros

De afgelopen weken heeft Koeltrans Angeren de eerste ervaringen opgedaan met acht nieuwe Actros trucks. De trekkers van Mercedes-Benz zijn geleverd met de ruime GigaSpace-cabine en een zeer uitgebreid pakket aan veiligheidssystemen.

Koeltrans is specialist in het geconditioneerd vervoer van en naar Duitsland en in FTL (Full Truck Load) transporten door heel Europa. De vervoerder uit Bemmel maakt intensief gebruik van het wagenpark en rijdt met dubbele bemanning en weekendshifts. De nieuwe Actros 1845 LS trekkers worden verdeeld over Koeltrans Angeren en zusterbedrijf Koeltrans GmbH. Afhankelijk van de inzet gaan de trucks minimaal 140.000 kilometer op jaarbasis afleggen, met uitschieters tot wel 250.000 kilometer. Tijdens het intensieve gebruik, kunnen de chauffeurs vertrouwen op een uitgebreid pakket aan assistentie- en veiligheidssystemen. De acht Mercedes-Benz trekkers zijn voorzien van Active Drive Assist dat is gebaseerd op de beproefde automatische afstandsregeling met stop-and-go functie en op de spoorassistent. Active Drive Assist meet afstanden naar voorliggers en rijstrookmarkeringen en remt, accelereert en stuurt zelf indien nodig. Standaard zijn de trucks uitgerust met MirrorCam en de noodremsassistent Active Brake Assist 5. Op verzoek van Koeltrans Angeren leverde Mercedes-Benz truckdealer Wensink Arnhem de trekkers ook met SideGuard Assist die voor extra veiligheid in de dode hoek zorgt.

Lees meer in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, nr. 06, die op vrijdag 4 september 2020 verschijnt. 
 
  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

VDL presenteert nieuwe demotruck

VDL Containersystemen heeft een nieuwe rijdende demotruck ontwikkeld. Met de demotruck kan VDL op een locatie naar keuze de nieuwste producten en mogelijkheden direct bij klanten presenteren. VDL kiest voor deze persoonlijke manier van in contact komen met klanten vanwege het, door het coronavirus, wegvallen van beurzen als de IFAT en de IAA.
VDL Containersystemen ontwikkelt, produceert en verkoopt een breed scala aan hydraulische containerhandlingsystemen (haakarm-, portaalarm, kabel- en kettingsystemen), containeraanhangers en containers voor vrachtwagens, trailers en landbouwvoertuigen. De nieuwste generatie producten van VDL is modulair opgebouwd. 

Klik hier om het volledige verhaal te lezen

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

Nieuw boek uit DAF monografieën

Nieuw in de DAF monografieën van auteur Marcel van der Sluis is het boek met de titel DAF 95 - 95XF New Truck Generation - dikke DAF's.
In augustus 1987 werd het zware DAF-programma uitgebreid met een nieuwe truck: de DAF 95. Een hele dikke DAF. De nieuwe 95 was de eerste in een serie die bij DAF aanvankelijk werd aangeduid als New Truck Generation. DAF pakte de zaken grondig aan en onder de naam "concept 95" werd een gevarieerde reeks vrachtwagens met de nieuwe F 249-cabine gepresenteerd. DAF kreeg in 1988 de titel Truck of the Year voor de 95-serie. Van de DAF 95 werden ruim 67.000 chassis gebouwd. 
Op Het Salon van Brussel in 1997 werd de 95XF als opvolger van de DAF 95 geïntroduceerd. De toevoeging XF stond voor eXtra Forte. De 95XF was meer dan een update van de 95-serie. Ongeveer 80% van de truck was nieuw ontworpen. Tien jaar na de eerste Truck of the Year titel kreeg DAF in 1998 voor de 95XF weer deze onderscheiding. Van de 95XF werden bijna 79.000 chassis gemaakt. 

In dit boek wordt de ontwikkeling van de 95- en 95XF-series beschreven die voor DAF een groot succes betekenden en zijn de vele uitvoeringen van beide ranges te bewonderen. Op het moment van schrijven van dit boek (2020) is de F 249-cabine, in sterk gewijzigde vorm, nog steeds in productie. 

Het 208 pagina’s tellende fraaie boekwerk kunt u bestellen via Auto- en Transportwereld. Het heeft een afmeting van 22x28 cm. Het boek kost € 39,45 incl. BTW en verzendkosten naar één adres in NL. Stuur uw N.A.W.- gegevens naar: post@atw.nl. U ontvangt vervolgens meer informatie.

Klik hier om ook een exemplaar te bestellen!
  
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Knapen presenteert de ExSide 

'Een schuifvloertrailer met zijdeuren moet dezelfde toegankelijkheid bieden als een schuifzeiltrailer.' Met deze overtuiging werd bij Knapen Trailers in 2016 een bijzonder project gestart; de ontwikkeling van een schuifvloertrailer mét zijdeuren, maar zonder middenstijl. Na 4 jaar intensieve ontwikkeling en testen presenteert Knapen The ExSide. 
De middenstijl van de ExSide kan aan de kant geschoven worden. Hierdoor ontstaat de breedst mogelijke zijdeuropening. Stukgoed zoals pallets en bigbags laadt en lost men zo door de 12,9 meter brede zijdeuropening. Geen klant is hetzelfde. Daarom kiest men aan de hand van het transportwerk voor zijdeuren aan de linker- of aan de rechterkant. Als één kant niet genoeg is, dan voert Knapen de ExSide-trailer uit met zijdeuren aan beide kanten.

Er zijn geen deurrails aan de onderkant. Na het openen van de zijdeuren koppelt men de middenstijl los van de onderrand. De middenstijl hangt dan aan de bovenrand van de trailer in een rails. Hierdoor schuift de middenstijl gemakkelijk aan de kant. Zowel de zijdeuren als de middenstijl hangen aan de onderzijde vrij. Dankzij de afwezigheid van een rails aan de onderkant kan deze ook niet verstopt raken. Zo kunnen restanten van een bulklading, vuil of vorst de zijdeuren en de middenstijl niet blokkeren.

Klik hier voor het volledige verhaal

Klik hier voor informatie over abonnementen

Doe mee in de special van ATW.
We kijken vooruit. U heeft nu de kans!

De afgelopen maanden zijn geheel anders gelopen dan dat we met de jaarwisseling gedacht en gehoopt hadden. Auto- en Transportwereld wil samen met bedrijven hun innovatieve producten en/of diensten onder de aandacht brengen. Samen met de blik naar voren.

Teksten / foto's
Over enkele weken willen wij een special laten verschijnen. U kunt meedoen door tekst en foto’s aan te leveren van uw innovatieve producten en/of diensten. Technische features en productmogelijkheden waar onze lezers/geïnteresseerden graag over geïnformeerd willen worden. Teksten worden door ATW geredigeerd.

Adverteren
Natuurlijk kunt u ook een advertentie plaatsen. De tarieven zijn klantvriendelijk te noemen. Reserveer en doe mee. U heeft nu de kans.

Wilt u meer informatie over de inhoud van de special? En planning?
Neem dan contact op met Martijn Oord of Edwin van der Veer en bel
+31 (0)570-62 80 92 of mail naar post@atw.nl.  

Bel voor informatie over de special: +31 (0)570-62 80 92

 

  ABONNEMENT OP
Auto- en Transportwereld?
 
 

Auto- en Transportwereld is een onafhankelijk nieuwsblad voor beroepsgoederen- en eigen vervoers-branche, alsmede voor de garage-, carrosserie- en grondverzet/bouwsector.

Het gedrukte exemplaar van Auto-
en Transportwereld verschijnt eens
in de 2 weken. Op ca. A3 formaat, gedrukt op glossy papier.

Wilt u Auto- en Transportwereld
ook iedere 2 weken op uw deurmat ontvangen?

 

Abonnement
 
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan {unsubscribe)hier{/unsubscribe}.