Nieuwsbrief ATW (13 maart 2020)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

Veldhuizen levert twaalf Mercedes-Benz
Arocs aan De Bruyn Transport Oudewater

De Bruyn Transport rijdt al jaren 10x8 kippers van Mercedes, model MP3. Verschillende kippers hebben meer dan 1.000.000 km gereden zonder grote kosten aan vooras, tussenbak en versnellingsbak. De hernieuwde keus voor Mercedes was voor de Bruyn dan ook snel gemaakt.
 
Het afgelopen half jaar heeft Veldhuizen aan De Bruyn twaalf stuks MB Arocs trucks geleverd, ter vervanging van de MP3 modellen. Hiervan zijn er tien van het model 10x8 met een totaalgewicht van 50 ton. De 10x8 is kort ontworpen, zodat er ook een kortere kipper gemonteerd kon worden. Het ledig gewicht ligt onder de 20 ton. De twee stuks 8x2 trekauto’s zijn gemaakt met een korte asopstelling, waardoor de maat van de bumper tot de vangmuil acht meter is. Zo kunnen officieel diepladers tot 10,75 meter getrokken worden. Ook de 8x2 trekauto’s zijn licht ontwikkeld, zodat er een laadvermogen overblijft van 25,5 ton.

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Coronavirus 'velt' Transport Compleet Hardenberg; verplaatst naar december 

Afgelopen woensdag is het bekend geworden. Beursorganisator Easyfairs heeft, als gevolg van het coronavierus, de driedaagse vakbeurs Transport Compleet Hardenberg afgeblazen. De beurs stond gepland op 24, 25 en 26 maart 2020.

Easyfairs geeft aan dat Transport Compleet Hardenberg wordt verplaatst naar later dit jaar, en wel op 1, 2 en 3 december 2020. 
 
Frequentiewijziging
Na deze 2020-editie zal de frequentie veranderen van jaarlijks naar tweejaarlijks. De volgende editie van Transport Compleet Hardenberg is dan in 2022.  

Klik op deze link en lees meer over het verplaatsen van Transport Compleet Hardenberg 2020
      
Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

H2RenT start met de bouw en demonstratie
van zes huisvuilwagens op waterstof 

Het project H2RenT (H2RenT staat voor Waterstof ReinigingsTrucks) heeft onlangs een subsidie toegekend gekregen vanuit de regeling Demonstratie klimaattechnologieën en -innovaties in transport (DKTI-transport). Het doel van deze regeling is om van 2017 tot en met 2021 de productontwikkeling in de transportsector te versnellen. Met hulp van de DKTI regeling bouwt H2RenT zes elektrische huisvuil vrachtwagens die rijden op waterstof.
 
De zes huisvuilwagens op waterstof worden op verschillende locaties door heel Nederland getest. Op deze manier kunnen een maximaal aantal gebruikers, zoals gemeentes en inzamelbedrijven, kennis maken met waterstof technologie. De huisvuilwagens op waterstof zijn 100% elektrisch. In plaats van elektriciteit te laden via laadpalen, tankt het voertuig waterstof als “brandstof”. De waterstof wordt omgezet in elektriciteit voor de aandrijving van de elektromotoren. Dit zorgt voor een lange range, geen uitstoot van schadelijke gassen, minder geluidsoverlast en geen afhankelijkheid van laadstations. Waterstof kan op steeds meer plekken in Nederland getankt worden. Met deze eigenschappen zijn de huisvuilwagens op waterstof ideaal om in te zetten in dichtbevolkte gebieden. Voor het volledige verhaal: www.atw.nl
 
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Scania L-serie met lage instap is nu
gekoppeld aan 7-liter motor DC07

De L-serie met knielfunctie van Scania beschikt over alle capaciteiten die nodig zijn voor een truck die is ontworpen voor stedelijke gebieden. Met de introductie van de DC07-motor voor de L-serie neemt het draagvermogen nu toe met ongeveer 360 kilo. Hij is verkrijgbaar in drie verschillende vermogens: 220, 250 en 280 pk. 

Met de introductie van de cabines uit de L-serie in 2017 drukte Scania een stevig stempel op het segment van stedelijke zware voertuigen. Dit was iets nieuws – een modulaire vrachtwagen met lage instap en alle mogelijk-heden die Scania karakteriseren, maar die de chauffeur – en het instappen – naar straatniveau bracht. De L-serie biedt een uitstekende toegang tot de cabine en verlicht de fysieke belasting van de bestuurder, terwijl die ook in omgevingen met druk verkeer oog in oog met anderen kan communiceren.

Dit is slechts een kleine selectie uit de artikelen die in de gedrukte versie van  Auto- en Transportwereld worden gepubliceerd.
         
Klik hier voor informatie over abonnementen

JS Laadtechniek viert 30-jarig jubileum
met aankondiging van nieuwe vestiging

Laadkleppenspecialist JS Laadtechniek organiseerde recent, ter ere van het 30-jarig jubileum, een open dag. In het nieuwe pand van JS Laadtechniek in Maasdijk kondigden John en Suzan van der Spek de komst van een vijfde vestiging aan, te openen in Veghel.
 
“Een tikkeltje eigenwijs”, zo beschrijven bekenden John van der Spek van JS Laadtechniek. Ook zijn echtgenote Suzan - de S van JS - kan dat onderstrepen. “Dat eigenwijze en vasthoudende is zijn grootste kracht, want John is altijd vastberaden om naar een oplossing te zoeken. Dat doen we met ons bedrijf nu al 30 jaar.”

JS Laadtechniek is van lokaal servicestation uitgegroeid tot 'de grootste laadkleppenspecialist' van Nederland. Veel mensen waren aanwezig tijdens de open dag in Maasdijk om een kijkje te nemen in de nieuwbouw werkplaats, de reparatiewerkplaats en het nieuw gebouwde kantoor. De reparatiewerkplaats was omgetoverd tot een feestlocatie, waar ’s avonds 300 genodigden een feestavond hadden.
 
Op de foto: John van der Spek en zijn vrouw Suzan.      

Klik hier en lees verder op de website: www.atw.nl

 

  ABONNEMENT OP
Auto- en Transportwereld?
 
 

Auto- en Transportwereld is een onafhankelijk nieuwsblad voor beroepsgoederen- en eigen vervoers-branche, alsmede voor de garage-, carrosserie- en grondverzet/bouwsector.

Het gedrukte exemplaar van Auto-
en Transportwereld verschijnt eens
in de 2 weken. Op ca. A3 formaat, gedrukt op glossy papier.

Wilt u Auto- en Transportwereld
ook iedere 2 weken op uw deurmat ontvangen?

 

Abonnement
 
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan {unsubscribe)hier{/unsubscribe}.