Nieuwsbrief ATW (6 november 2020)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

Terberg start intensieve testen met
waterstoftrekker in Rotterdamse haven


Na twee jaar gezamenlijke ontwikkeling is Terberg gestart met het uitgebreid testen van de eerste waterstof terminaltrekker. De concept terminaltrekker wordt in samenwerking met zepp.solutions ontwikkeld en is nu bij United Waalhaven Terminals (UWT) in Rotterdam in bedrijf. Het testmodel wordt tussen conventionele dieseltrekkers ingezet, met exact dezelfde werklast, terwijl het op afstand gemonitord wordt om een grote hoeveelheid data te verzamelen.
 
De nieuwe waterstof terminal trekker is gebaseerd op het recent geïntroduceerde elektrische model, de YT203-EV. De YT203-H2 is het resultaat van de samenwerking tussen Terberg en zepp.solutions, een tech scale-up die gespecialiseerd is in waterstof- en brandstofcelsystemen voor verschillende toepassingen. Het essentiële verschil met het EV-model is dat de benodigde energie in de vorm van waterstof wordt opgeslagen, waardoor snel bijtanken mogelijk is. De YT203-H2 is uitgerust met vier 150 liter (350 bar) waterstoftanks (600 liter totaal) die 14,4 kg waterstof bevatten. Dit is voldoende voor een dag vol in bedrijf met zware toepassingen. 

Voor het volledige artikel verwijzen wij u naar:  www.atw.nl

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Complete reeks elektrische Volvo-trucks
in Europa in 2021

Vanaf volgend jaar zijn volledig elektrische uitvoeringen van zware Volvo-trucks beschikbaar voor Europese transporteurs. Dit betekent dat Volvo Trucks vanaf 2021 een complete heavy duty-reeks met elektrische aandrijflijn biedt. De enorme inzet van Volvo Trucks voor elektrificatie markeert een belangrijke stap vooruit, op weg naar CO2-neutrale transporten.

Volvo Trucks voert nu tests uit met de elektrische heavy duty-trucks Volvo FH, Volvo FM en de Volvo FMX, met het oog op hun inzet voor regionaal transport en stedelijke bouwactiviteiten in Europa. Deze trucks hebben een treingewicht tot 44 ton. Afhankelijk van de accuconfiguratie is de actieradius maximaal 300 km. De verkoop begint volgend jaar en de serieproductie start in 2022. Dit betekent dat Volvo Trucks vanaf 2021 in Europa een complete range elektrische trucks gaat verkopen voor distributietaken, afvalinzameling, regionaal transport en stedelijke bouwactiviteiten.

Lees verder in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld die op vrijdag 13 november 2020 verschijnt of nu al op www.atw.nl 

Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

Nieuwe mediakaart ATW 2020-2021

De nieuwe digitale mediakaart van Auto- en Transportwereld 2020/2021 is beschikbaar. Hierop vind u de verschijningsdata, tarieven voor print en digitaal (website en ATW-nieuwsbrief), formaten, druktechnische specificaties etc.. Klik dan hier! 

Heeft u vragen en/of opmerkingen? Of wilt u aanvullende informatie?
Of een mediaplan gericht op uw campagne?

Neem dan contact op met Edwin van der Veer,
tel.nr. +31 (0)570-62 80 92 of mail naar post@atw.nl

  
Adverteren op website en/of digitale nieuwsbrief? Klik hier.

Trias Trailers

Schmitz en Krone samen in telematica 

Transportbedrijven die telematicasystemen gebruiken van de twee toonaangevende trailerfabrikanten Schmitz Cargobull en Krone hebben nu toegang tot de gegevens van al hun voertuigen via hun individuele toegangspunten - ongeacht de geïnstalleerde telematica-hardware of het gebruikte telematicaportaal. Deze eenvoudige en comfortabele oplossing wordt mogelijk gemaakt dankzij een samenwerking tussen Cargobull Telematics en Krone Telematics. Beide fabrikanten hebben hun gestandaardiseerde interfaces voor het respectieve andere systeem geopend. 

Op de foto: Ralf Faust, Managing Director of Krone Service (l.) en Marnix Lannoije, Managing Director of Schmitz Cargobull Telematics. 

Lees verder in de printuitgave van Auto- en Transportwereld die op vrijdag 13 november 2020 verschijnt. Voor een abonnement klik hier

Klik hier voor informatie over abonnementen

Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
heeft weer grote biodieselfraude in beeld 

Opnieuw is een bedrijf dat verdacht wordt van het op de markt brengen van biodiesel met vervalste certificaten in beeld bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Door grootschalige fraude wordt diesel die helemaal niet duurzaam is geproduceerd als duurzame brandstof geregistreerd. Dit levert de fraudeurs groot financieel gewin op. Maar het zorgt er ook voor dat Nederland werkt aan het halen van milieudoelstellingen terwijl in werkelijkheid van uitstootreductie geen sprake is.

Op dinsdag 3 november zijn bij een doorzoeking in het oosten van het land op een bedrijfslocatie en in verschillende woonhuizen digitale gegevensdragers en de administratie in beslag genomen. Er zijn geen aanhoudingen verricht. Dit gebeurt in een nieuw opsporingsonderzoek door de Inlichtingen- en Opsporingsdienst (IOD) van de ILT. Het strafrechtelijk onderzoek staat onder leiding van het Functioneel Parket van het OM.

Klik hier om verder te lezen

  Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-62 80 92

  ABONNEMENT OP
Auto- en Transportwereld?
 
 

Auto- en Transportwereld is een onafhankelijk nieuwsblad voor beroepsgoederen- en eigen vervoers-branche, alsmede voor de garage-, carrosserie- en grondverzet/bouwsector.

Het gedrukte exemplaar van Auto-
en Transportwereld verschijnt eens
in de 2 weken. Op ca. A3 formaat, gedrukt op glossy papier.

Wilt u Auto- en Transportwereld
ook iedere 2 weken op uw deurmat ontvangen?

 

Abonnement
 
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan {unsubscribe)hier{/unsubscribe}.