Nieuwsbrief ATW (21 mei 2021)


  ATW Logo

Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.

FacebookTwitter 
   

Van Eck toont online duurzame productlijn


Expert trailerfabrikant Van Eck heeft deelgenomen aan Transport Logistiek 2021 met de online bedrijfssessie 'Ontdek het Van Eck productassortiment om uw CO2-uitstoot doelstellingen te halen'. Tijdens de sessie presenteerde hoofd R&D bij Van Eck, Ton Bertens, in samenwerking met Jörg Montag het Van Eck productassortiment zoals LHV- en Twindeck-voertuigen. Deze voertuigen stellen transportbedrijven en logistieke bedrijven in staat hun CO2-doelstellingen te halen. Hiernaast is de bijdrage van Van Eck aan het Aeroflex Project gepresenteerd. De sessie werd gevolgd door deelnemers uit 25 landen.
 
Tijdens de presentatie lanceerde Van Eck de 'TCO (Total Cost of Ownership) en CO2 besparing berekeningstool'. Deze tool is ontwikkeld in samenwerking met het wereldwijd actieve managementadviesbureau Simon-Kucher & Partners. Van Eck biedt efficiënte voertuigen om CO2-doelstellingen te halen. Bertens vertelde: "Onze voertuigen zijn gebouwd met uitzonderlijke kwaliteit en hoge functionaliteit in elk detail en zijn milieuvriendelijk en efficiënt om u te ondersteunen bij het behalen van CO2-doelstellingen. Deze technologieën zijn nu beschikbaar en vooral bij Twindeck maken bepaalde transportbedrijven er al jaren met succes gebruik van. Met onze nieuwe TCO- en CO2-besparingscalculator willen wij het grote publiek laten zien hoe Twindeck zowel op kosten als op CO2-uitstoot bespaart." 

Lees verder in de printuitgave van Auto- en Transportwereld die op vrijdag 28 mei 2021 verschijnt. Of bestel de printeditie hier!

  Klik hier en bezoek de website van Auto- en Transportwereld

Trias Trailers

Mercedes-Benz en Shell testen
automatische betaaldienst

In praktijktests hebben Mercedes-Benz Actros-trucks voor het eerst automatisch brandstof betaald bij een Shell-tankstation in Stuttgart. Experts van Mercedes-Benz Trucks en Shell hebben daarvoor een nieuw prototype van de digitale Truck-ID in combinatie met een prototype digitale tankpas in het boordsysteem van de truck geïnstalleerd.
 
De Truck-ID fungeert als een geïntegreerde ID-kaart. De transacties worden uniek toegewezen aan het voertuig en automatisch ondertekend door het voertuig zelf. Shell SmartPay API (Application Programming Interface) functioneert als datatransmitter en maakt de digitalisering van tankpassen en brandstofbetalingen bij Shell-tankstations mogelijk via het boordsysteem van de trucks. De Mercedes-Benz trucks die in de tests worden gebruikt, zijn serievoertuigen waarvan de software is aangevuld met autorisatiefuncties voor betalingsdiensten.
 
Om dit te bereiken heeft Mercedes-Benz Trucks ook het bestaande prototype van zijn Truck Wallet, een platformtechnologie en centraal gebruikersprogramma voor alle apps die voor verschillende doeleinden toegang hebben tot de Truck-ID, met de digitale tankpas verbonden. De experts van Mercedes-Benz Trucks en Shell hebben samengewerkt om een digitale tankpas te ontwikkelen die toegankelijk is vanuit de Truck Wallet en gebruik maakt van de Truck-ID. Op deze wijze kon de digitale tankpas de truck authentiseren en autoriseren bij het centrale tankstation tijdens het online betalingsproces. Nadat het voertuig zich met zijn Truck-ID veilig had geïdentificeerd in het systeem van Shell, werd de transactie geautoriseerd door Shell SmartPay API.

Lees verder in de printuitgave van Auto- en Transportwereld.
Nog geen abonnement? Klik hier!


Klik hier voor een abonnement: www.atw.nl

Trias Trailers

Talson éénassige 'Furniture stepdeck
trailers' voor Gering

Carrosseriebouwer Talson heeft drie éénassige 'step deck' meubel-opleggers met een inwendige laadhoogte tot 3.055 mm toegevoegd aan de vloot van Gering Meubeltransport. Met de productlijn 'Solutioner', bestaande uit de multifunctionele boxtrailers TGG TAL en TGM TAL, biedt Talson twee basismodellen aan voor het transport van kleding, stukgoed, waardevolle/kwetsbare goederen en muziekinstrumenten. De voor Gering Meubeltransport ontworpen meubeloplegger is het resultaat van uitgebreide ervaring in dit segment.

Internationale Meubeltransporten Gering is een familiebedrijf in het Limburgse Landgraaf, actief in het internationaal transport, distributie en opslag van meubelen en matrassen. Het bedrijf is actief in heel Europa en opereert 45 trekkende en 163 getrokken eenheden. Een oplegger met een inwendige hoogte van 3.055 mm en de mogelijkheid om een tweede of derde laadvloer te creëren. Gering heeft drie Talson groot-volumeopleggers met deze eigenschappen in gebruik genomen. Het transportbedrijf heeft inmiddels een order geplaatst voor nog eens drie van deze opleggers. Het betreft éénassige zogenoemde 'stepdeck trailers'. Ze zijn voorzien van een zwanehals-constructie waardoor ze een normale koppelhoogte hebben (1.200 mm) en, over het grootste deel van de lengte, een laadhoogte van 3.055 mm. In het voorste gedeelte van de trailer is de laadhoogte 2.655 mm.
 
Lees verder in de printuitgave van Auto- en Transportwereld.
Nog geen abonnement? Klik hier!


Klik hier voor informatie over abonnementen

Veldhuizen komt met Renault K 10x8 kipper

Veldhuizen Wagenbouw uit Groenekan presenteert een nieuwe speler in het zwaarste segment van het bouwvervoer, de Renault Trucks K 10x8 kipper. Renault Trucks heeft een reputatie hoog te houden in het bouwsegment maar door de afwijkende Nederlandse wetgeving voldoen de af-fabriek leverbare voertuigen vaak niet aan de specifieke wensen van de klant. Veldhuizen Wagenbouw heeft een Renault Trucks K 8x8 onder handen genomen en dat resulteerde in een 10x8 met 50 ton GVW op kenteken.
 
De 10x8 ziet er robuust uit met zijn stalen bumper met een grote oploophoek, de stoere, ruime cabine en typische bouw accenten zoals de beschermde koplampen. Verder is er een opstap met een handgreep aangebracht achter de linkerdeur waardoor de chauffeur tijdens het laden in de bak kan kijken. Het interieur van de K is typisch Renault. Dat wil zeggen robuust en functioneel en daarmee geschikt voor het zwaarste werk. De aangepaste OptiDriver Xtrem geautomatiseerde versnellingsbak, zeg maar het Franse neefje van Volvo’s I-Shift, heeft speciale offroad software. Met een extra lage kruipversnelling en een speciale downhill cruise control voor in het terrein heeft de Renault alles in huis voor het zwaarste werk. Speciale bodemplaten beschermen de kwetsbare delen en het 38 tons tandemstel met naafreductie staat voor een hoge bodemvrijheid en een grote technische reserve.
 
Lees verder in de printuitgave van Auto- en Transportwereld, nr. 25, die op vrijdag 28 mei verschijnt.

Klik hier en bestel de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld 

  Bel voor informatie over adverteren: +31 (0)570-219 400

  ABONNEMENT OP
Auto- en Transportwereld?
 
 

Auto- en Transportwereld is een onafhankelijk nieuwsblad voor beroepsgoederen- en eigen vervoers-branche, alsmede voor de garage-, carrosserie- en grondverzet/bouwsector.

Het gedrukte exemplaar van Auto-
en Transportwereld verschijnt eens
in de 2 weken. Op ca. A3 formaat, gedrukt op glossy papier.

Wilt u Auto- en Transportwereld
ook iedere 2 weken op uw deurmat ontvangen?

 

Abonnement
 
Wilt u geen nieuwsbrief ontvangen van Auto- en Transportwereld, klik dan {unsubscribe)hier{/unsubscribe}.