Kunt u dit e-mailbericht niet goed lezen?
Bekijk dan hier de online versie van onze nieuwsbrief.
Speciale uitgave over beurs Transport Totaal Hardenberg
Op 17 maart 2015 opent de beurs Transport Totaal Hardenberg haar deuren. De driedaagse vakbeurs
(17, 18 en 19 maart 2015) voor de gehele transportbranche vindt plaats in de Evenementenhal aan de Energieweg in Hardenberg. Uiteraard maakt Auto- en Transportwereld (ATW) weer een uitgebreide voorbeschouwing van deze grote beurs en verschijnt op vrijdag 13 maart. U kunt dan rustig kennis nemen van alle noviteiten en gericht kijken op de beurs. Heeft u als ondernemer zelf iets te melden over uw producten en staat u op de beurs? Stuur dan uw redactionele kopy, eventueel vergezeld met een foto (op JPEG-formaat), naar post@atw.nl. Of wilt u een abonnement op ATW en elke veertien dagen geïnformeerd worden over de transportbranche?
Nooteboom MCOS semi-dieplader
maakt overstap naar hydraulische besturing eenvoudiger
De nieuwste generatie MCOS semi-diepladers met hydraulische besturing is een goede oplossing voor het transport van middelzware machines tot zo'n 47 ton. Tot voor kort betekende de stap van naloopbesturing een aanzienlijk hogere investering. Nooteboom heeft dit nu binnen het SMART-programma aantrekkelijker gemaakt. Recentelijk nam ook KWS Infra de eerste vierassige MCOS-58-04 (EB) hydraulisch gestuurde semi-dieplader in gebruik (zie foto). Het MCOS-programma bestaat uit drie- en vierassige hydraulisch gestuurde diepladers, al dan niet uitgerust met een uitschuifbare vloer.
MAN is een schoolvoorbeeld van een truckfabrikant die gekozen heeft voor geleidelijkheid bij het opo de markt brengen van nieuwe of vernieuwde trucks. In 2010 werd de TGA opgevoeld door de TGX, zo'n twee jaar later werd het TGX-programma opnieuw aangepakt, maar wat de cabine betreft niet overdreven radicaal - maar onder die gewijzigde cabine draait inmiddels een aandrijflijn die helemaal voldoet aan de Euro 6 emissienormen. uitwendig kost het moeite om de huidige Euro 6 MAN's te onderscheiden van de voormalige Euro 5 versie - de veranderingen aan de cabine zijn verwaarloosbaar. ATW reed de MAN TGX Euro 6 over ons testtraject om de effecten op het verbruik in kaart te brengen.
Auto- en Transportwereld is een onafhankelijk nieuwsblad voor beroepsgoederen- en eigen vervoersbranche, alsmede voor de garage-, carrosserie- en grondverzet/bouwsector.
Het gedrukte exemplaar van Auto- en Transportwereld verschijnt eens in de 2 weken. Wilt u Auto- en Transportwereld ook iedere 2 weken op de deurmat ontvangen?